به گزارش زیرنویس به نقل از وبگاه خبری بغداد الیوم، «ترکی العتیبی» از سران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) امروز شنبه از پاکسازی خطوط مرزی میان عراق و جمهوری اسلامی ایران از لوث وجود مقرهای تروریست‌های کرد تجزیه‌طلب خبر داد. عضو ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان در پارلمان عراق گفت: «دولت محمد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از وبگاه خبری بغداد الیوم، «ترکی العتیبی» از سران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) امروز شنبه از پاکسازی خطوط مرزی میان عراق و جمهوری اسلامی ایران از لوث وجود مقرهای تروریست‌های کرد تجزیه‌طلب خبر داد.

عضو ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان در پارلمان عراق گفت: «دولت محمد السودانی بسیار مصمم در تأمین امنیت نقاط مرزی عراق و ایران در راستای توافق دوجانبه دو کشور از سمت منطقه کردستان است تا از هر گونه فعالیتی که باعث تنش و ناآرامی شود، ممانعت کند.»

العتیبی تاکید کرد: پاکسازی و انهدام مقرهای گروهک‌های تروریستی در نزدیکی مرز ایران، در چارچوب یک توافقنامه امنیتی امضا شده میان تهران و بغداد صورت می‌گیرد.

این توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط «علی شمخانی» دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق در بغداد امضا شد و ضرب‌الاجل تعیین‌شده در این توافق ۲۸ شهریور ماه است.

العتیبی با اشاره به اینکه قانون اساسی عراق درباره ممانعت از هر گونه حضور مسلحانه در خاک خود، روشن و واضح است، در پایان تصریح کرد: «این حضور مسلحانه نباید تهدیدی برای امنیت کشورهای همسایه باشد. تخلیه مقرهای متعلق به تروریست‌ها، در راستای جلوگیری از تبدیل خاک این کشور به محل درگیری است که هزینه آن را باید به صورت مستقیم ساکنان مرزی پرداخت کنند.»

یک مقام مسئول و ارشد عراقی در فرماندهی نیروهای مرزی در بغداد هم ۲۷ شهریور ماه با اشاره به ادامه تخلیه پادگان‌ها و مقرهای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خط مرزی ایران و عراق و پایین آوردن پرچم‌های آن‌ها از محل تصریح کرده بود که نیروهای کمکی جدید برای کنترل منطقه به نوار مرزی عراق و ایران اعزام می‌شوند.

منبع: مهر