به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری زیرنویس از هانگژو، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از اول مهر ماه در شهر  هانگژوی چین آغاز شد. چینی‌ها که یکی از بهترین میزبانی‌های خود در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کنند، تدارک خوبی برای برگزاری این مسابقات داشتند و با احداث مجموعه‌های ورزشی مجهز، شرایط خوبی را برای این مسابقات […]

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری زیرنویس از هانگژو، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از اول مهر ماه در شهر  هانگژوی چین آغاز شد. چینی‌ها که یکی از بهترین میزبانی‌های خود در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کنند، تدارک خوبی برای برگزاری این مسابقات داشتند و با احداث مجموعه‌های ورزشی مجهز، شرایط خوبی را برای این مسابقات فراهم کردند‌.

در حاشیه این مسابقات هر از گاهی فرصتی پیش می‌آید تا با گشت و گذار در شهر، با فرهنگ و‌ نحوه زندگی مردم هانگژو آشنا شد. مهم‌ترین نکته در مورد چینی‌ها برخورد گرم آنها با میهمانان خارجی است. این موضوع فقط به ولنتیرها (داوطلبانی که افراد مختلف را راهنمایی می‌کنند) محدود نمی‌شود و حتی مردمانی هم که در سطح شهر با آنها رو‌به‌رو می‌شوید نیز همین نگاه گرم و لبخند را دارند. آنها سعی می‌کنند خیلی زود با میهمانان خارجی ارتباط بگیرند و سر صحبت را باز کنند. این صحبت کردن حتی می‌تواند به زبان چینی باشد!

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

آنها علاقه زیادی به گرفتن یادداشت از میهمانان خود دارند و در بدو ورود به اکثر مکان‌ها، درخواست دارند تا برایشان در دفتر یادداشتی نوشته شود.

مسئولیت پذیری مردمان کشورهای شرق آسیا همواره زبانزد بوده و این موضوع را می‌توانید در چین هم ببینید. ولنتیرهای چینی همیشه با لبخند آماده هستند تا به میهمانان حاضر کمک کنند‌. آنها تا زمانی که مشکل را حل نکنند یا پاسخ شما را ندهند دست‌بردار نیستند.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

در کنار همه اینها باید به تمیزی شهر اشاره کرد به طوری که حس می‌کنید وقتی در هانگژو قدم بر می‌دارید کف کفش‌هایتان کثیف نمی‌شود. در کنار این تمیزی اما نباید از برخی رفتارهای چینی‌ها که در فرهنگ ما ناپسند است، غافل شد. چینی‌ها هنگام عطسه یا سرفه کردن جلوی دهان خود را نمی‌گیرند و حتی اگر در حال صحبت با آنها باشید به راحتی در صورت شما عطسه می‌کنند. آنها هنگام خمیازه کشیدن هم جلوی دهان خود را نمی‌گیرند و به راحتی در بین جمع آب دهان خود را خارج می‌کنند.

چینی‌ها به شدت عاشق تکنولوژی و فضای مجازی بوده و در تمام مدت مشغول سر و کله زدن با گوشی تلفن همراه و تایپ کردن هستند به طوری که وقتی از پله برقی مترو بالا یا پایین می‌روید تمام مسافرانی که در جهت دیگر حرکت پله برقی هستند را سر به زیر و در حال تایپ کردن با گوشی می‌بینید. این موضوع در مترو با شدت بیشتری مشاهده می‌شود.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

چینی‌ها به تفکیک زباله اهمیت زیادی می‌دهند به طوری که بعد از صرف غذا و زمانی که قصد جمع کردن سینی غذای خود را دارید بالای سر شما حاضر می‌شوند و تأکید می‌کنند که حتماً تفکیک زباله را انجام دهید. همچنین به دلیل تفاوت فراوان در سبک غذای ایران و چین وقتی بخشی از غذای شما در ظرف باقی می‌ماند هنگام ریختن آن در سطل زباله با نگاه سنگین چینی‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

با وجود حضور تعداد زیادی از مسلمانان در بازی‌ها، تنها در برخی از سالن‌ها نمازخانه وجود دارد اما وقتی برای نماز خواندن وارد اتاقی شوید، آنها بلافاصله اتاق را ترک می‌کنند تا آن فرد راحت‌تر باشد. پس از خروج نیز به آن فرد ادعای احترام می‌کنند.

همچنین در آستانه روز ملی چین، پرچم‌های این کشور در سطح شهر دیده و در مکان‌های عمومی شیرینی توزیع می‌شود. همچنین برخی از مردم شهر در این روز با لباس محلی خود در سطح خیابان رفت و آمد می کنند.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

انتهای پیام/

منبع خبر: تسـنیم