به گزارش پایگاه خبری زیرنویس، دانشمندان دانشگاه هاروارد ورزش‌هایی را نام بردند که به حفظ وزن، تقویت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و حتی حافظه کمک می‌کند. بهترین موضوع این است که اکثر آنها به کار سخت در باشگاه نیاز ندارند. فهرست رشته‌های ورزشی که روند پیری را کند می‌کنند، به شرح زیر هستند: ۱.  شنا – ایروبیک در […]

به گزارش پایگاه خبری زیرنویس، دانشمندان دانشگاه هاروارد ورزش‌هایی را نام بردند که به حفظ وزن، تقویت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و حتی حافظه کمک می‌کند. بهترین موضوع این است که اکثر آنها به کار سخت در باشگاه نیاز ندارند.

فهرست رشته‌های ورزشی که روند پیری را کند می‌کنند، به شرح زیر هستند:

۱.  شنا – ایروبیک در آب : چنین تمریناتی باعث تقویت بدن، محافظت از مفاصل و ارتقای سلامت روان می‌شوند.

۲.  پیاده‌روی : اگر هر روز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده‌روی کنید؛ بیشترین تاثیر را دارد. پیاده‌روی می‌تواند به کاهش قند خون، کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق و تقویت حافظه کمک کند.

۳.  تای چی : این هنر رزمی “مدیتیشن در حرکت” نامیده می‌شود. برای افراد مسن، ایده‌آل است و به تقویت بدن و ذهن کمک می‌کند.

۴.  تمرینات قدرتی : برای عضله‌سازی نیازی به بلند کردن وزنه‌های سنگین ندارید اما نباید این تمرینات را نادیده بگیرید. کارشناسان می‌گویند هر چه عضله بیشتر باشد، کالری بیشتری می‌سوزانید. یعنی چنین تمرینی از وزن اضافی جلوگیری می‌کند.

۵.  تمرین کِگِل  (دیافراگم لگنی): به تمرین کف لگن گفته می‌شود که به جلوگیری از مشکلات احتمالی بی‌اختیاری ادرار در آینده کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسـنیم