مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز از شناسایی نخستین مورد مبتلا به بیماری وبا در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد سابقه سفر به عراق دارد.   به گزارش ایرنا روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز روز شنبه به نقل از دکتر پروین خسروپور اعلام کرد: نخستین فرد مبتلا به التور […]

 مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز از شناسایی نخستین مورد مبتلا به بیماری وبا در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد سابقه سفر به عراق دارد.

 

به گزارش ایرنا روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز روز شنبه به نقل از دکتر پروین خسروپور اعلام کرد: نخستین فرد مبتلا به التور در شهرستان سقز که سابقه مسافرت به کشور عراق داشت، پس از انجام نمونه گیری و مثبت شدن تست شناسایی شد.

 

وی افزود: با توجه به مشاهده بیماری وبا در شهرستان سقز، برای پیشگیری و مقابله با این بیماری، همشهریان عزیز سقزی باید دستورالعمل های بهداشتی مربوطه را مهم تلقی نموده و رعایت کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه بیماری وبا به دنبال خوردن غذا یا آب آلوده به باکتری ویبریو کلرا ایجاد می شود، اضافه کرد: رعایت دستورات بهداشتی و مصرف آب و غذای سالم از مهمترین راهکارهای پیشگیری و کنترل بیماری وبا است.

 

خسروپور ادامه داد: به مردم عزیز توصیه می شود ضمن رعایت دستورات بهداشتی و پرهیز از تردد غیر ضروری به نقاط آلوده، مواد غذایی را از مراکز معتبر تهیه و از فروشندگان دوره گرد و دستفروشان خریداری نکرده و از استفاده از منابع آبی نامطمئن خودداری کنند.

 

اسهال شدید و بد بو از علائم ابتلا به بیماری وبا است و کسانی که دارای این علائم هستند باید هر چه سریعتر به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

ایرنا

+