مایکروسافت می‌گوید مسیر ارتقای رایگان ویندوز ۷ و نسخه‌های مختلف ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰ و ۱۱ را بسته است. بنابراین دیگر کاربران نسخه‌های قدیمی ویندوز نمی‌توانند بدون پرداخت هزینه به نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل مایکروسافت دسترسی پیدا کنند. مایکروسافت با انتشار یک بیانیه رسمی در جامعه Microsoft Device Partner Center چنین موضوعی را اعلام کرده […]

مایکروسافت می‌گوید مسیر ارتقای رایگان ویندوز ۷ و نسخه‌های مختلف ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰ و ۱۱ را بسته است. بنابراین دیگر کاربران نسخه‌های قدیمی ویندوز نمی‌توانند بدون پرداخت هزینه به نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل مایکروسافت دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت با انتشار یک بیانیه رسمی در جامعه Microsoft Device Partner Center چنین موضوعی را اعلام کرده است.

پایان امکان ارتقای رایگان ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ یا ۱۱

یکی از اقداماتی که مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ برای افزایش تعداد کاربران جدیدترین سیستم‌عامل خود در آن زمان یعنی ویندوز ۱۰ انجام داد، امکان ارتقای رایگان نسخه‌های قدیمی ویندوز به ویندوز ۱۰ بود. ردموندی‌ها درحقیقت می‌خواستند کاربران ویندوز ۷ را به ارتقای سیستم‌عامل خود ترغیب کنند.

ارتقای رایگان ویندوز 7 به ویندوز 10

مایکروسافت در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۶ به این پیشنهاد پایان داد، اما افراد متوجه شدند که سرویس‌های فعالسازی مایکروسافت همچنان امکان ارتقای رایگان را برای کاربران فراهم می‌کنند.

حتی کاربران می‌توانستند فایل‌های ISO ویندوز ۱۰ و ۱۱ را دانلود و روی سیستم‌های خود با سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ نصب کنند. اما در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۹ شهریورماه) این ویژگی از کار افتاد.

مایکروسافت در بیانیه‌اش گفته است که پیشنهاد ارتقای رایگان به ویندوز ۱۰ در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۶ متوقف شد، اما حالا مسیر ارتقای رایگان ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ و ۱۱ را از بین برده است. بااین‌حال هنوز کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند ویندوز ۱۱ را به‌طور رایگان دریافت کنند.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین