مؤسسه خدمات مالی و بانکی سوئیس در گزارشی با بررسی وضعیت ثروت در جهان از افزایش قابل توجه جمعیت میلیونرهای ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داده است. براساس آمار این مؤسسه بین‌المللی تعداد افرادی که یک میلیون دلار و بیشتر در ایران ثروت داشته‌اند در سال ۲۰۲۲ به ۲۴۶ هزار نفر رسیده است. جمعیت میلیونرهای […]

- تعداد پولدارهای ایران بیشتر شد!

مؤسسه خدمات مالی و بانکی سوئیس در گزارشی با بررسی وضعیت ثروت در جهان از افزایش قابل توجه جمعیت میلیونرهای ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

براساس آمار این مؤسسه بین‌المللی تعداد افرادی که یک میلیون دلار و بیشتر در ایران ثروت داشته‌اند در سال ۲۰۲۲ به ۲۴۶ هزار نفر رسیده است. جمعیت میلیونرهای ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن ۱۰۴ هزار نفر معادل ۷۳ درصد افزایش یافته است. جمعیت میلیونرهای ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی بالغ بر ۱۴۲ هزار نفر برآورد شده بود.

براساس این گزارش، ایران در رتبه دوم جهان از نظر افزایش جمعیت میلیونرهای خود در سال ۲۰۲۲ میلادی قرار گرفته است. برزیل در رتبه نخست از این نظر قرار داشته است. جمعیت میلیونرهای برزیل با افزایش ۱۲۰ هزار نفری در سال ۲۰۲۲ به ۴۱۳ هزار نفر رسیده است.

نروژ، مکزیک، روسیه، اتریش، عربستان، سنگاپور، امارات و هلند نیز به ترتیب در رتبه‌های سوم تا دهم از نظر افزایش جمعیت میلیونرهای خود در سال ۲۰۲۲ قرار داشته‌اند.

این گزارش همچنین امریکا را بزرگترین بازنده در جمعیت میلیونرهای جهان طی سال میلادی گذشته معرفی کرده است. جمعیت میلیونرهای امریکا در این سال به میزان یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر کاهش یافته که بیشتر از هر کشور دیگری در جهان بوده است. جمعیت میلیونرهای امریکا از ۲۴ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ به ۲۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

ژاپن در جایگاه دوم و انگلیس در جایگاه سوم از نظر افت جمعیت میلیونرهای خود در سال ۲۰۲۲ قرار داشته‌اند.

جمعیت میلیونرهای ژاپن در این سال ۲ میلیون و ۷۵۷ هزار نفر و جمعیت میلیونرهای انگلیس ۲ میلیون و ۵۵۶ هزار نفر کاهش یافته است.

کشورهای استرالیا، کانادا، آلمان، ایتالیا، سوئد، تایوان و نیوزیلند در رتبه‌های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته‌اند.
کل جمعیت میلیونرهای جهان در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳ میلیون و ۵۰۸ هزار نفر کاهش یافته و به ۵۹ میلیون و ۳۹۱ میلیون نفر رسیده است.

۲۱۷۲۲۳

منبع: خبـرآنلاین