ایکس از ایکس شکایت کرد!
ایکس از ایکس شکایت کرد!

 یک آژانس تبلیغاتی که X Social Media LLC نام دارد، از شرکت ایکس متعلق به ایلان ماسک یا همان توییتر سابق به دلیل تغییر نام شکایت کرد. شرکت مورد بحث در شکایت خود ادعا کرده است که ایکس به دلیل «رقابت ناعادلانه و نقض علائم تجاری» و همچنین شیوه‌های تجاری فریبنده و غیرمنصفانه ایالت، قانون […]

- ایکس از ایکس شکایت کرد!

 یک آژانس تبلیغاتی که X Social Media LLC نام دارد، از شرکت ایکس متعلق به ایلان ماسک یا همان توییتر سابق به دلیل تغییر نام شکایت کرد. شرکت مورد بحث در شکایت خود ادعا کرده است که ایکس به دلیل «رقابت ناعادلانه و نقض علائم تجاری» و همچنین شیوه‌های تجاری فریبنده و غیرمنصفانه ایالت، قانون عرفی فلوریدا را نقض کرده است.این شرکت در شکایت خود توضیح می‌دهد که از سال ۲۰۱۶ به‌طور مداوم از علامت تجاری ثبت شده خود، یعنی «X SOCIALMEDIA» استفاده کرده است. علاوه بر این، ظاهراً تغییر نام توییتر به X Corp و استفاده از علامت تجاری X باعث شده تا این شرکت تبلیغاتی ضرر مالی قابل‌توجهی را متحمل شود.

شکایت از ایکس

شرکت X Social Media مستقر در ویندرمیر، فلوریدا، یک آژانس تبلیغاتی است که طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت آن، سال ۲۰۱۵ توسط «جیکوب» و «روزانا مالهرب» تأسیس شده است. هدف این شرکت ارتباط ساکنان فلوریدا با وکلا به دلیل مسئله نشت نفت سکوی حفاری شناور دیپ‌واتر هاریزون (Deepwater Horizon) توصیف شده است. این شرکت همچنین ادعا کرده که برای دستیابی به مشتریان بالقوه خود بیش از ۴۰۰ میلیون دلار روی تبلیغات فیسبوک سرمایه‌گذاری کرده است و اکنون تغییر نام تجاری توییتر مشتریانش را سردرگم کرده و بر درآمد آن تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر X Social Media از دادگاه درخواست کرده است تا شرکت متعلق به ماسک را مجبور کند دیگر از نام X استفاده نکند و مبلغ نامشخصی را به‌عنوان خسارت مالی پرداخت کند.

با این وجود هنوز مشخص نیست که شکایت X Social Media تا چه اندازه تأثیرگذار خواهد بود. «الکساندرا رابرتز»، استاد حقوق در این رابطه توضیح می‌دهد که «زمینه شلوغی» که برای علامت تجاری X وجود دارد می‌تواند شکایت هر سرویس با نام تجاری X (چه پلتفرم متعلق به ماسک و چه شرکتی مانند X Social Media) علیه شرکت دیگری را دشوار کند.

 

منبع: خبـرآنلاین