به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، جنگجویان عشایر عرب در یکی از شدیدترین حملات خود به مواضع شبه نظامیان وابسته به آمریکا موسوم به قسد، ۱۳ موضع آنان را مورد هجوم قرار دادند. منابع محلی گزارش دادند که شامگاه گذشته از حومه شرقی الشحیل گرفته تا اطراف الباغوز در نزدیکی مرز سوریه با عراق، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، جنگجویان عشایر عرب در یکی از شدیدترین حملات خود به مواضع شبه نظامیان وابسته به آمریکا موسوم به قسد، ۱۳ موضع آنان را مورد هجوم قرار دادند.

منابع محلی گزارش دادند که شامگاه گذشته از حومه شرقی الشحیل گرفته تا اطراف الباغوز در نزدیکی مرز سوریه با عراق، صدای انفجار و تیراندازی به گوش رسیده است.

بر اساس این گزارش‌ها پس از هجوم اخیر عشایر عرب به مناطق ذیبان و الطیانه، قسد با افزایش تعداد گشتی‌های خود در خطوط تماس با مناطق تحت کنترل دولت سوریه در کرانه رود فرات، تعداد نیروهای خود را در حومه شرقی دیرالزور افزایش داده است.

از سوی دیگر قسد اعلام کرد که به دلایل امنیتی گذرگاه آبی میان مناطق تحت کنترل خود و مناطق تحت کنترل دولت سوریه در منطقه الحوایج در حومه المیادین را بسته است.

همچنین این گروه شبه نظامی وابسته به آمریکا از آغاز تسویه حساب با تمامی کسانی که علیه آن سلاح به دست گرفته‌اند و از مبارزان عشایر در حمله به حومه شرقی دیرالزور حمایت کرده‌اند خبر داد و شماره تلفنی را برای گزارش نام این افراد جهت جلوگیری از افزایش تعداد افرادی که به مبارزان عشایر می‌پیوندند، اختصاص داد.

علاوه بر این قسد اعلام کرد که نشستی را با برخی بزرگان عشایر حومه دیرالزور با هدف شنیدن درخواست‌های آنان جهت کمک به تثبیت ثبات و امنیت در مناطق تحت کنترل خود در حومه دیرالزور برگزار کرده است.

این در حالی است که مردم سوریه که در مناطق تحت کنترل قسد زندگی می‌کنند این گروه را به انتقام‌گیری از شهروندان غیرنظامی از طریق به راه‌انداختن موجی از بازداشت‌ها در روستاها و شهرهایی که در ۲ ماه اخیر شاهد تنش بوده‌اند متهم می‌کنند و از سرقت اموال خود توسط شبه نظامیان قسد خبر می‌دهند.

منبع: مـهر