نخستین پیروزی تیم ملی والیبال در راه المپیک
نخستین پیروزی تیم ملی والیبال در راه المپیک

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک پاریس، با پیروزی در مقابل تیم قطر به نخستین پیروزی خود دست یافت.

 

 

رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور برزیل، چین و ژاپن پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در گروه اول این مسابقات با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، آلمان و قطر همگروه است و در سومین دیدار خود در این رقابت‌ها از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه یازدهم مهر) به مصاف قطر رفت.

شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه سه بر یک و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۳ حریف خود را شکست دادند تا به نخستین برد در این رقابت‌ها دست یابند.

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در انتخابی المپیک با ترکیب محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی به عنوان لیبرو برابر قطر به میدان رفت تا نسبت به دو بازی قبلی، تیم ایران شروع متفاوتی داشته باشد.

امتیازهای اول و دوم ست نخست به ایران رسید، اما در امتیاز چهارم دو تیم برابر شدند. در امتیاز هشتم که دو تیم برابر بودند، موسوی به دلیل گرفتگی عضلات کمر از زمین خارج و مهدی جلوه به‌جای وارد میدان شد و امتیاز سرویس گرفت. رقابت دو تیم در ادامه این ست برابر و امتیاز به امتیاز پیش رفت تا در نهایت تیم چند ملیتی قطر در ست نخست ۲۵ بر ۲۳ مغلوب ایران شد.

به گزارش زیر نویس ،در ابتدای ست دوم نیز ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد. رقابت دو تیم در این ست نیز پایاپای پیش رفت، هر چند که در اکثر مواقع تیم ایران از قطر پیش بود. در نهایت شاگردان عطایی در این ست نیز ۲۵ بر ۲۳ مغلوب حریف شد تا دو تیم از نظر ست شماری یک بر یک برابر شوند. شهروز همایونفرمنش نیز در این ست برای ایران به میدان آمد.

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم از ابتدا برتری خود را به تیم قطر تحمیل و حفظ کرد تا در نهایت ۲۵ بر ۱۷ فاتح این ست شود و نخستین امتیاز خود را در رقابت‌های انتخابی المپیک در برزیل به دست آورد. صابر کاظمی در میانه این ست سه امتیاز متوالی از سرویس به دست آورد.

نمایش خوب والیبال ایران در ست چهارم نیز ادامه داشت و ملی‌پوشان کشورمان با امتیاز ۲۵ بر … نتیجه این ست را از آن خود کردند تا در نهایت سه بر یک فاتح این مسابقه باشند و به نخستین برد این رقابت‌ها دست یابند و با سه امتیاز در میانه جدول مسابقات قرار گیرند.

تیم ملی والیبال قطر از بازیکنانی از ملیت‌های مختلف از جمله صربستان، بلغارستان، برزیل، مراکش، اردن، سوریه، قطر و سنگال در رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور برزیل بهره‌ می‌برد.

مائوراناکا شین و کاندیل وائل داوران ژاپن و مصر قضاوت دیدار ایران و قطر را برعهده داشتند.

این مسابقه سیزدهمین دیدار تیم ملی والیبال ایران و قطر در طول تاریخ بود که منجر به سیزدهمین برد بزرگسالان والیبال ایران برابر این تیم شد. در سال ۲۰۲۳ نیز ایران در فاصله هشت روز دو برد متوالی مقابل این تیم به دست آورد، برد نخست در مرحله نیمه‌هایی بازی‌های آسیایی هانگژو بود.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز چهار‌شنبه دوازدهم مهرماه در چهارمین مسابقه خود به مصاف جمهوری چک می‌رود.
منبع: ایسـنا