اولین واکنش فدراسیون فوتبال به لغو دیدار سپاهان و الاتحاد
اولین واکنش فدراسیون فوتبال به لغو دیدار سپاهان و الاتحاد

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، هدایت ممبینی در مورد حضور در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار دو تیم نساجی و الهلال، اظهار داشت: امروز بازی حساسی است. هفته اول و دوم میزبان تیم‌های عربستانی بودیم. امیدوارم امشب نساجی بتواند با شایستگی از فوتبال کشور دفاع کند. دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد لغو […]

- اولین واکنش فدراسیون فوتبال به لغو دیدار سپاهان و الاتحاد

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، هدایت ممبینی در مورد حضور در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار دو تیم نساجی و الهلال، اظهار داشت: امروز بازی حساسی است. هفته اول و دوم میزبان تیم‌های عربستانی بودیم. امیدوارم امشب نساجی بتواند با شایستگی از فوتبال کشور دفاع کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد لغو دیدار سپاهان و الاتحاد، گفت: من اصفهان بودم. مسائلی در ورزشگاه بود. با نماینده AFC و نماینده امنیتی بازی صحبت داشتم. شرایطی که انتظار داشتند میسر نشد. مکاتباتی که با AFC داشتند باعث شد به خاطر برخی مسائل امنیتی بازی برگزار نشود.

وی در خصوص اینکه آیا روز تمرین در جریان این مسائل قرار نگرفته بودند و آیا این اتفاق یک تصمیم از پیش تعیین شده بود، عنوان کرد: نباید قضاوت کنیم. باید اجازه بدهیم ارکان قضایی AFC تصمیم بگیرند. شرایطی بود که مسئولین AFC نقطه نظراتی داشتند که ابلاغ شد. با گزارشاتی که دادند گفتند بازی نباید برگزار شود.

*انتظار جامعه فوتبال، نتیجه گرفتن امید‌ها بود

ممبینی در مورد حذف تیم ملی امید از مسابقات هانگژو با قبول شکست مقابل هنگ کنگ، گفت: انتظار ما و جامعه فوتبال این بود که نتیجه گرفته شود. نتیجه هم بخشی از فوتبال است. همه تلاش‌ها در این راه انجام شد. هنگ کنگ تیم مطرحی نبود، اما باید قبول کنیم فوتبال همه کشور‌ها در حال پیشرفت است. هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت. یکی از جذابیت‌های فوتبال همین است که گاهی تیم‌های ضعیف تر، تیم‌های قوی‌تر را می‌برند. در بخش تیم‌های پایه باید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. کشور‌های دیگر سرمایه گذاری بیشتری می‌کنند. فدراسیون فوتبال برای ۱۸ تیم ملی هیچ کم و کسری نگذاشته است.

*با بدشانسی و با یک گل حذف شد

وی افزود:، ولی ضعف هایمان را می‌پذیریم. باید درآمدزایی و حق پخش را بتوانیم بگیریم و به فوتبال تزریق کنیم. اگر بخواهیم با همین سرعت خودمان وارد رقابت‌ها شویم قطعا مشکلاتی خواهیم داشت. این تیم امید پتانسیل بالایی داشت. به آینده تک تک این بازیکنان خیلی خوشبین هستم که بتوانند در تیم بزرگسالان بازی کنند. با بدشانسی و با یک گل حذف شد. در مقدماتی المپیک هم با تفاضل گل مساوی حذف شد.

*حتما در فدراسیون فوتبال ایرادات و نقاط ضعفی داشتیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برنامه ریزی این فدراسیون چقدر در این شکست سهیم است، گفت: نمی‌توان گفت همه چیز صددرصد درست بود. حتما کار‌هایی ایراد داشت و نقاط ضعفی هم وجود دارد، ولی در ۴-۳ ماه گذشته کادرفنی تیم امید هرچه از ما خواست، به هرشکلی شد انجام دادیم. این توان فدراسیون بود، ولی بگر بخواهیم برنامه ریزی جدی تری داشته باشیم و کار‌های مهمتری داشته باشیم، باید زمان بیشتری صرف کنیم. برنامه ریزی بودجه هم می‌خواهد تا بتوانیم در کورس قهرمانی در تمام رده‌ها بمانیم.

*چاره‌ای جز خروج ۳ بازیکن پرسپولیس از تیم امید نبود

وی در خصوص گلایه مناف هاشمی از مهدی تاج و کم شدن ۳ بازیکن از اردوی تیم ملی امید، اظهار داشت: تاج در کنار تیم بود، وقت گذاشت و از بودجه فدراسیون هزینه این تیم شد. شاید شایسته‌تر هم باشند، ولی پرسپولیس هم بازی مهمی با الدحیل داشت. باید این‌ها را با هم می‌چیدیم. مسابقات هانگژو در فیفا دی نبود و در بدترین زمان بود. بازیکن باید در ۳ تورنمنت بازی می‌کرد که کار را سخت کرده بود. چاره دیگری نبود. هر تصمیمی می‌گرفتیم تبعاتی داشت. تصمیم ما جمعی بود. باید رشد و توسعه فوتبال باشگاهی و ملی و هم شرایط بازیکنان را در نظر می‌گرفتیم. این چیزی بود که در جلسات توافق شد.

*قرارداد با اسپانسر فدراسیون فوتبال محرمانه است

ممبینی در مورد اسپانسر فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد بسته شد و رونمایی هروقت قسمت بازرگانی اعلام کند انجام می‌شود. باید قرارداد را ببینیم. نمی‌توانم جزئیات را بگویم، چون محرمانه است، ولی قرارداد بدی نیست.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه باشگاه‌ها قراداد‌های اسپانسری بالای ۱۲۰ میلیارد می‌بندند و فدراسیون به عنوان مقام بالادستی باید بالاتر از این مبالغ قرارداد ببندد، گفت: بستگی به فضایی دارد که در اختیار آن اسپانسر قرار می‌گیرد. براساس قیمت‌هایی که کارشناسی می‌شود فضا‌ها تعریف می‌شوند و اسپانسر رقم می‌دهد. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است و ممکن است جذابیتش برای یک اسپانسر بیشتر باشد. در فدراسیون فوتبال، فضا‌های ما خیلی محدود است. روی لباس تیم ملی نمی‌توانیم تبلیغی داشته باشد یا تبلیغات محیطی ما که برای خیلی از اسپانسر‌ها جذاب است در اختیار سازمان لیگ است. بخش بازاریابی فدراسیون فوتبال از این قرارداد راضی است. کارشناسی شده و رقم خوب بوده است. اگر دوستان تشخیص دادند که اعلام کنند مشکلی ندارد.

*حضور بانوان نوید خوبی برای فوتبال ما است

وی در خصوص اینکه حضور بانوان هوادار در ورزشگاه آزادی، عنوان کرد: از همه مسئولان که پیگیری کردند تماشاگران با وجود مشکلاتی که ورزشگاه آزادی داشت حضور پیدا کنند، تشکر می‌کنم. بانوان هم آمدند. دیروز در اصفهان هم بانوان وارد ورزشگاه شدند. این نوید خوبی برای فوتبال ما است.

ممبینی در خصوص اینکه آیا در لیگ هم این اتفاق ادامه خواهد داشت، گفت: ان‌شاالله، هم فدراسیون و هم مسئولین ذیربط پیگیر هستند. این اتفاق افتاده و آن را به فال نیک می‌گیریم. همه باید کمک کنند تا ضعف‌ها برطرف شوند و در سال‌های آینده مشکل خاصی نداشته باشیم.

*بسته شدن یا باز شدن پنجره باشگاه‌ها به ما ربطی ندارد

دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورداینکه آیا داستان استقلال و شاهین بوشهر تمام شد، اظهار داشت: بسته شدن یا باز شدن پنجره به ما ربطی ندارد. الان هم ما باز نکردیم، فیفا باز کرد. وقتی بسته می‌شود دوستان می‌گویند فدراسیون بست. بحث بدهی باشگاه‌ها ارتباطی است که بین ارکان قضایی فیفا و آن‌ها وجود دارد. مستقیم در تماس هستند. اگر شکایتی شود ارکان قضایی فیفا تشخیص می‌دهند. زمانی داده می‌شود که اگر پرداخت نشود پنجره بسته می‌شود. وقتی پرداخت شود پنجره باز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا