علی جباری از جمله پیشکسوتان بزرگ استقلال است که همواره به صراحت لهجه شهرت دارد و مشکلات را بدون پرده پوشی بیان می‌کند. علی آقا در گفتگو با خبر ورزشی از جلسه خودش با جواد نکونام و علی خطیر گفت و البته به مسائل مدیریتی هم اشاره کرد. به نظر می‌رسد برآیند جلسه شما و […]

- به تاج گفتم تو چرا اینقدر پرسپولیسی هستی؟/ در وزارتخانه و فدراسیون علیه استقلال کارشکنی می‌کنند/ هیئت‌مدیره استقلال قوی نیست/ عمداً پول استراماچونی را دیر دادند

علی جباری از جمله پیشکسوتان بزرگ استقلال است که همواره به صراحت لهجه شهرت دارد و مشکلات را بدون پرده پوشی بیان می‌کند. علی آقا در گفتگو با خبر ورزشی از جلسه خودش با جواد نکونام و علی خطیر گفت و البته به مسائل مدیریتی هم اشاره کرد.

به نظر می‌رسد برآیند جلسه شما و سایر پیشکسوتان با نکونام و خطیر مثبت بوده است.
قرار شد یک حرکتی بکنیم تا حواشی استقلال با کمک سرمربی، مدیرعامل و سرمربی بچه‌های پیشکسوت و همه هواداران حل و فصل شود. جواد نکونام سرمربی کار بلدی است و از جنس فوتبال تلقی می‌شود. او یکی از اعضای خانواده استقلال است و همیشه مورد احترام استقلالی‌ها باقی خواهد ماند. علی خطیر هم می‌خواهد کار کند به همین دلیل تصمیم گرفتیم این دو نفر را بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک کنیم. خوشبختانه فضای مثبتی ایجاد شد و هر دو نفر دوست دارند به استقلال کمک کنند.

مشکل اصلی در این میان چیست؟
مسئله مالی. نکونام و خطیر هر دو حسن نیت داشتند اما نمی‌توانیم مشکل اصلی را کتمان کنیم. متاسفانه در دوره مدیران گذشته قراردادهای گزاف و آنچنانی با بازیکنان بسته شده و باید این را هم بگویم که تعدادی از بازیکنان استقلال نباید چنین دستمزدهای گزافی بگیرند منظور من همه آنها نیست اما واقعاً قرار داد برخی از بازیکنان استقلال زیادتر از حد توانایی آنهاست. این قراردادها بسته شده و حالا باشگاه طبق قانون چاره‌ای جز پرداخت ندارد. چنین ماجرایی فشار مالی فوق العاده زیادی به استقلال وارد می‌کند و پرداختی‌ها را دچار اختلال کرده است. نکونام حق دارد که بخواهد فضای تیمش آرام باشد و بازیکنان به پول خودشان برسند اما همانطور که گفتم به خاطر قراردادهای اشتباهی که در دوره مدیران قبلی بسته شد حالا برای باشگاه دردسر درست شده است. این وسط یک عده هم از بیرون خط می‌دهند تا در فضای مجازی برای استقلال حاشیه درست شود.

به نظر شما استقلال می‌تواند در این فصل قهرمان شود؟
بله می‌تواند البته باید بازیکنان از نظر روحی در شرایط مطلوبی قرار بگیرند. کار سختی است اما جواد نکونام و شاگردانش توانایی انجام آن را دارند.

ظاهرا قرار شده شما و گروهی از پیشکسوتان استقلال به ملاقات وزیر ورزش بروید و مشکلات را آنجا با صراحت بگویید.
بله قرار شده به دیدار آقای کیومرث هاشمی برویم. این حرفی که من الان می‌گویم نظر شخصی خودم است نه نگاه هیئت پیشکسوتان که قرار است به ملاقات وزیر بروند. به نظر من یک عده در داخل فدراسیون و وزارت ورزش علیه استقلال کارشکنی می‌کنند تا این تیم موفق نشود. البته منظورم آقای کیومرث هاشمی نیست چون ایشان تازه وزیر شده است.

یعنی چطور کارشکنی می‌کنند؟
خیلی راحت. مگر پول استراماچونی از طریق سیستم بانکی کشور به استقلال قرض داده نشد؟ خوب برای آقایان کاری نداشت که این پول را یک ماه زودتر بدهند اما متاسفانه عده‌ای تعمداً دست به تعلل زدند و عمداً پول استراماچونی را دیر دادند تا استقلال به آسیا نرود. سلطانی فر و سجادی رسماً پرسپولیسی بودند. خود تاج هم همینطور.

رئیس فدراسیون؟
بله آقا. همین رئیسه محترم فدراسیون فوتبال. من این مسئله را به خودش هم گفتم. یک بار ما را برای مشورت دعوت کرده بود و آنجا به خود آقای تاج گفتم چرا انقدر پرسپولیسی هستی؟ به من گفت من پرسپولیسی نیستم برادرم پرسپولیسی است اما در پاسخ به او گفتم نخیر، شما خودت پرسپولیسی هستی.

ببینید من قبلاً هم در زیرنویس این مسئله را گفتم و دوباره تکرار می‌کنم اصلاً هیچ مشکلی با استقلالی بودن یا پرسپولیسی بودن مسئولان ندارم چون به هر حال طبیعی است که خیلی از مردم کشور طرفدار یکی از این دو تیم هستند اما حرف من اینجاست که علایق شخصی خودتان که بسیار هم محترم است در کار وارد نکنید و هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را به یک چشم و به صورت عادلانه ببینید.

و سوال آخر، قرار است در گفتگو با وزیر چه مباحثی مطرح شود؟
به احتمال فراوان مهم‌ترین بحث، تقویت مدیریتی استقلال است. در کمال احترام باید بگویم هیئت مدیره استقلال قوی نیست و باید تقویت شود. نمی‌گویم همه این آقایان افراد ضعیفی هستند اما شرایط بدون هیچ شک و تردیدی باید بهتر شود. استقلال هیئت مدیره گردن کلفت می‌خواهد و این نکته بسیار مهمی است که حتماً در صورت ملاقات با وزیر مطرح خواهیم کرد.

منبع: خبـر ورزشی