دستاورد انقلابی برندگان نوبل شیمی
دستاورد انقلابی برندگان نوبل شیمی

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، جایزه نوبل شیمی به سه دانشمند اهل آمریکا و روسیه اهدا می‌شود. البته نام این برندگان اندکی پیش از اعلام رسمی فاش شده و به دست رسانه‌ها رسیده بود.   آکادمی نوبل کارهای این دانشمندان را چون رنگ بخشیدن به چهره نانوفناوری توصیف کرده است. این سه دانشمند […]

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، جایزه نوبل شیمی به سه دانشمند اهل آمریکا و روسیه اهدا می‌شود. البته نام این برندگان اندکی پیش از اعلام رسمی فاش شده و به دست رسانه‌ها رسیده بود.

 

آکادمی نوبل کارهای این دانشمندان را چون رنگ بخشیدن به چهره نانوفناوری توصیف کرده است. این سه دانشمند جایزه نوبل شیمی را برای کشف و توسعه نقاط کوانتومی از آن خود کردند.

دستاورد انقلابی برندگان نوبل شیمی

نقاط کوانتومی دسته‌ای از نانومواد هستند که به علت خواص منحصربه فردشان بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این نانومواد به علت ابعاد بسیار کوچکشان نوارهای انرژی تبدیل به ترازهای انرژی می‌شوند. از مورد توجه‌ترین خواص نقاط کوانتومی خواص نوری آنهاست که از آنها گزینه مناسبی برای کاربردهایی مثل تشخیص تومورها و سلول‌های سرطانی، استفاده در نمایشگرها و سلول‌های خورشیدی ساخته است.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین