به گزارش خبرنگار مهر، جعفر برزگر ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح این طرح‌ها از افتتاح طرح هادی ۱۲ روستا در مناطق زلزله زده خوی طی امروز خبر داد و افزود: این طرح با اعتبار بالغ بر ۱۵۷ میلیارد ریال انجام و آسفالت معابر هفت روستای مناطق زلزله زده نیز با اعتبار بالغ بر ۱۸ میلیارد […]

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر برزگر ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح این طرح‌ها از افتتاح طرح هادی ۱۲ روستا در مناطق زلزله زده خوی طی امروز خبر داد و افزود: این طرح با اعتبار بالغ بر ۱۵۷ میلیارد ریال انجام و آسفالت معابر هفت روستای مناطق زلزله زده نیز با اعتبار بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات جهادی صورت گرفته طی یک سال گذشته در مناطق زلزله زده خوی گفت: از سه هزار و ۲۲۰ واحد تخریبی، سقف ۲ هزار و ۵۵۰ واحد احداث شده که رقمی بسیار قابل توجه است.

برزگر افزود: طبق آمار، یک هزار و ۲۰۰ واحد زلزله زده در خوی به بهره برداری رسیده و در حال حاضر، روستاییان و شهرنشینان زلزله زده در منازل بازسازی شده ساکن هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آنها، در سه هزار و ۱۵۰ واحد پی کنی صورت گرفته، ۲ هزار و ۸۰۰ واحد اسکلت زده شده و در ۲ هزار و ۲۰۰ واحد دیوارچینی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در خصوص اقدامات صورت گرفته درباره واحدهای زلزله زده ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در خوی اظهار کرد: از یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی، یک هزار و ۶۰ واحد پی کنی داشته و سقف ۹۵۰ واحد هم احداث شده است.

برزگر ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای تعمیری در خوی ۱۰۰ درصد و واحدهای احداثی در شهر ۹۰ درصد و در روستا ۹۵ درصد است.

طی سال گذشته سه زمین لرزه بالای پنج ریشتر شهرستان خوی را لرزاند که این زمین لرزه‌ها هزاران واحد مسکونی را تخریب کرد یا به آنها آسیب رساند.

روند ساخت و ساز مناطق زلزله زده در خوی به اذعان بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران درکل کشور و در همه زلزله‌ها بی نظیر بوده است.

منبع: مـهر