به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات هوایی انجام شده در شمال عراق، ۲۲ هدف منهدم شدند. در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این باره آمده است که در این حمله شمار زیادی تروریست از پای درآمدند. آنکارا تا […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات هوایی انجام شده در شمال عراق، ۲۲ هدف منهدم شدند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این باره آمده است که در این حمله شمار زیادی تروریست از پای درآمدند.

آنکارا تا کنون به نقاط هدف در شمال عراق اشاره‌ای نکرده است.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه ساعاتی پیش طی نشست خبری مشترک با تحسین ارطغرل‌اغلو، وزیر خارجه جمهوری تُرک قبرس شمالی در آنکارا با اشاره به انفجار انتحاری و حمله تروریستی روز یکشنبه در ورودی وزارت کشور، گفت که از این پس تمامی مواضع گروهک تروریستی پ ک ک در عراق و سوریه برای نیروهای مسلح کشورش اهدافی مشروع به شمار می آیند.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره تأکید کرده بود که ارتش کشورش تمام تأسیسات زیرساختی، روبنایی و انرژی متعلق به پ ک ک را هدف قرار خواهد داد.

هاکان فیدان با اشاره به تلاش نیروهای امنیتی ترکیه برای مجازات عوامل دخیل در عملیات تروریستی روز یکشنبه در آنکارا مدعی شد: در تحقیقات نیروهای امنیتی مشخص شد که ۲ تروریست از سوریه وارد ترکیه شده و آموزش دیده اند!

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

منبع: مـهر