ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه آغاز شد
ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ثبت‌نام چهل‌ و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار بخش مختلف در این استان آغاز شد.

حجت الاسلام «محمد صالحی» روز پنجشنبه اظهار داشت: مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

سامانه ثبت نامی مسابقات سراسری قرآن کریم

وی افزود: قاریان و حافظان کرمانشاهی می‌توانند تا ۱۵ خردادماه امسال با مراجعه به سامانه quraniran.ir برای شرکت در این مسابقات نام‌نویسی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از مسابقات در چهار بخش انفرادی یا آوایی ، گروهی یا نغماتی و معارفی تخصصی و عمومی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: همه منابع آزمون‌های بخش معارفی از شهرستانی تا کشوری در سامانه ثبت‌نام بارگذاری شده و برای همگان در دسترس است.

وی ادامه داد: بخش انفرادی یا آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن کریم، دعاخوانی و اذان است.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان کرمانشاه یادآور شد: رقابت‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم در قالب بخش نغماتی یا گروهی برگزار می‌شود، بخش معارفی عمومی شامل رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی در حوزه معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

به گزارش زیرنویس،حجت الاسلام صالحی با اشاره به تغییرات این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: در راستای لبیک به مطالبه رهبر معظم انقلاب در مورد ارائه ترجمه قرآن به هنگام قرائت قاریان، ترجمه سوره‌های مبارکه یاسین و الرحمن نیز به این مسابقات افزوده شده است.

منبع:ایرنا