به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، منابع فلسطینی از درگیری میان مبارزان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در جریان یورش این نظامیان به اردوگاه طولکرم در بامداد امروز خبر دادند. در این میان گردان طولکرم سرایا القدس اعلام کرد: مبارزان ما، نظامیان اشغالگر را در داخل اردوگاه طولکرم با گلوله و مواد منفجره و بمب‌های […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، منابع فلسطینی از درگیری میان مبارزان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در جریان یورش این نظامیان به اردوگاه طولکرم در بامداد امروز خبر دادند.

در این میان گردان طولکرم سرایا القدس اعلام کرد: مبارزان ما، نظامیان اشغالگر را در داخل اردوگاه طولکرم با گلوله و مواد منفجره و بمب‌های دستی هدف قرار دادند. شماری از نظامیان اشغالگر پس از گرفتار شدن در کمین مبارزان در محور البلاونه زخمی شدند.

منابع فلسطینی از نبرد سنگینی خبر دادند که بامداد امروز میان مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی درگرفته است.

همزمان فلسطین الیوم گزارش داد که در جریان کمین محکم گردان طولکرم وابسته به سرایا القدس در جریان یورش به اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری که بامداد امروز پنجشنبه پنجم اکتبر ۲۰۲۳ رخ داد، شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

گرفتار شدن نظامیان صهیونیست در جهنم بمب‌های مبارزان در طولکرم

منابع محلی تصاویری از انتقال نظامیان زخمی شده رژیم صهیونیستی با بالگرد نظامی اسرائیلی منتشر کردند.

این نظامیان پس از انفجار بمب در مسیر خودرو آنها زخمی شده اند.

گرفتار شدن نظامیان صهیونیست در جهنم بمب‌های مبارزان در طولکرم

منابع فلسطینی از عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از اردوگاه طولکرم پس از درگیری و گرفتار شدن آنها در جهنم بمب‌های منفجر شده مبارزان فلسطینی خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم درگیری با مبارزان فلسطیینی در طولکرم و انفجار بمب در مسیر خودرو نظامیان صهیونیست را تأیید کرد.

این درحالی است که اواخر شب گذشته و بامداد امروز در جریان یورش نظامیان صهیونیست به مقبره یوسف در نابلس، درگیری شدید بین فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر گزارش شده است. یورش نظامیان صهیونیستی به مقبره یوسف برای آماده سازی جهت ورود شهرک نشینان انجام شده بود.

گردان شهدای الاقصی در این ارتباط اعلام کرد: مجاهدان ما در شرق شهر نابلس توانستند بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی را با بمب انفجاری هدف قرار دهند. رزمندگان ما درگیر نبرد سنگین با نیروهای اشغالگر هستند که از منطقه شرقی و خیابان رجب به شهر یورش برده اند.

همچنین هلال احمر فلسطین تائید کرد که یک فلسطینی بر اثر شلیک بمب توسط سربازان اشغالگر در مجاورت مقبره یوسف از ناحیه سر مجروح شد.

منابع محلی نیز گزارش دادند که درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در بیش از یک محور در اطراف منطقه مقبره یوسف در شرق نابلس تا ساعات نزدیک به صبح جریان داشته است.

در عین حال، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تائید کرد که یک بولدوزر نظامی ارتش پس از پرتاب کوکتل مولوتف به سمت آن در نابلس سوخت.

خبرنگار المیادین نیز تائید کرد که درگیری‌های خشونت آمیز فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر در نابلس تا ساعات نزدیک به صبح ادامه داشته است و اوضاع مانند منطقه جنگی در نابلس بوده است.

همزمان بسیاری تائید کردند که مقاومت فلسطین شجاعانه با هجوم نیروهای اشغالگر به «آرامگاه یوسف» در نابلس مقابله کرد. این درگیری‌ها در نابلس در پی یورش صدها شهرک نشین با حمایت پلیس به آرامگاه یوسف در منطقه شرقی نابلس صورت گرفت.

شهادت و زخمی شدن دو فلسطینی

خبر دیگر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی از شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن یک نفر دیگر در جریان تیراندازی در ورودی شهرک آفنی حیفتس خبر دادند.

یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی

همزمان صدها شهرک نشین مراسم تلمودی در یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی انجام دادند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که از صبح امروز پنجشنبه ۱۳۵ صهیونیست وارد مسجدالاقصی شده اند.

روز گذشته نیز همزمان با برپایی راهپیمایی شهرک‌نشینان صهیونیست به مناسبت عید عبری موسوم به عید سایه‌بان‌ها (یوم العرش) که از سوی گروه‌های افراطی صهیونیستی هرساله سازمان‌دهی می‌شود، پلیس رژیم صهیونیستی شهر قدس را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی چندین خیابان در جنوب و غرب قدس را برای تسهیل در رفت‌وآمد شهرک‌نشینان صهیونیست مسدود کرده و بدین ترتیب عبور و مرور شهروندان فلسطینی در شهر قدس را به طور کامل مختل کرد. از جمله بخش‌هایی که آمدوشد شهروندان فلسطینی در آن با مشکل مواجه شد بخشی قدیمی قدس است که شاهد حضور بسیاری از صهیونیست‌هاست.

این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که تنها در هفته جاری، بیش از ۵۰۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست با ورود به مسجدالاقصی این مکان مقدس اسلامی را مورد تعرض قرار دادند.

استاندار قدس اعلام کرده که تعداد صهیونیست‌هایی که از ابتدای سال جاری میلادی به مسجدالاقصی تعرض کرده‌اند از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرده است.

منبع: مـهر