اپل سیستم‌عامل iOS ۱۷.۰.۳ را منتشر کرد؛ آپدیتی که هدف از انتشار آن رفع مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس است.     با عرضه نسل جدید آیفون‌ها، بسیاری از کاربران از داغ‌شدن مدل‌های گران‌قیمت خانواده آیفون ۱۵ شکایت کردند. پس از مدتی اپل اعلام کرد که با انتشار یک […]

 اپل سیستم‌عامل iOS ۱۷.۰.۳ را منتشر کرد؛ آپدیتی که هدف از انتشار آن رفع مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس است.

 

اپل به حواشی آیفون ۱۵ پایان داد

 

با عرضه نسل جدید آیفون‌ها، بسیاری از کاربران از داغ‌شدن مدل‌های گران‌قیمت خانواده آیفون ۱۵ شکایت کردند. پس از مدتی اپل اعلام کرد که با انتشار یک به‌روزرسانی این مشکل را برطرف می‌کند و حالا با iOS 17.0.3 به وعده‌اش عمل کرده است.

 

رفع مشکل داغ‌شدن آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس

پس از عرضه سری آیفون ۱۵ و داغ‌شدن بیش‌ازحد مدل‌های پرو، دلایل مختلفی برای این مشکل مطرح شد. برخی فرایند ساخت ۳ نانومتری TSMC برای تراشه A17 Pro را دلیل این موضوع می‌دانستند و تعدادی از منابع فریم تیتانیومی را به‌عنوان مسئول این مشکل معرفی کردند. اما اپل رسماً اعلام کرد که فریم تیتانیومی نقشی در گرم‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس ندارد و با به‌روزرسانی iOS و برنامه‌ها این مشکل برطرف می‌شود.

 

 

این آپدیت جدید در کنار رفع مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، دو مشکل امنیتی iOS را هم برطرف می‌کند. یکی از این موارد یک اکسپلویت کرنل است که مهاجم با دسترسی فیزیکی به دستگاه کاربر می‌تواند از آن سوءاستفاده کند. اپل می‌گوید احتمالاً از این مشکل امنیتی برای نسخه‌های قبل از iOS ۱۶.۶ بیشتر سوءاستفاده می‌شود.

 

مشکل امنیتی دوم مربوط به یک باگ libvpx می‌شود که به مهاجم اجازه می‌دهد از راه دور دستگاه قربانی را کنترل کند. چند وقت پیش این باگ در برنامه‌هایی مانند کروم و فایرفاکس برطرف شد.

 

این به‌روزرسانی هم‌اکنون در اختیار کاربران قرار دارد و حجم آن احتمالاً برای اکثر کاربران به کمتر از ۵۰۰ مگابایت می‌رسد. برای دریافت این به‌روزرسانی باید به بخش General در تنظیمات و سپس به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید.

 

درنهایت باید منتظر ماند و دید این به‌روزرسانی جدید می‌تواند مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را برطرف کند یا خیر. همچنین انتظار می‌رود در هفته‌های آینده شاهد انتشار آپدیت iOS ۱۷.۱ باشیم.

 

دیجیاتو

+