نظرسنجی: جانشین بهروز عطایی را شما انتخاب کنید
نظرسنجی: جانشین بهروز عطایی را شما انتخاب کنید

ساعاتی بعد از استعفای بهروز عطایی بحث بین هواداران والیبال در مورد سرمربی بعدی تیم ملی راه افتاده است.

ساعاتی بعد از استعفای بهروز عطایی بحث بین هواداران والیبال در مورد سرمربی بعدی تیم ملی راه افتاده است.

نظرسنجی: جانشین بهروز عطایی را شما انتخاب کنید

، پس از کسب نتایج ضعیف در چهار بازی تیم ملی در انتخابی المپیک پاریس و از دست رفتن فرصت صعود مستقیم و سقوط آزاد در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال بالاخره بهروز عطایی سرمربی تیم‌ ملی والیبال ایران از هدایت تیم ملی استعفا داد تا علیرضا طلوع کیان در سه بازی آینده هدایت تیم را برعهده بگیرد.

حالا پس از این استعفا چندین گزینه برای هدایت تیم ملی مطرح شده است که یک به یک آنها را بررسی می‌کنیم.

استفان آنتیگا:
محتمل ترین گزینه برای تیم ملی والیبال استفان آنتیگای فرانسوی است. او که در حال حاضر سرمربی دلورپرس در لیگ لهستان است پیش از این و پس از لیگ ملت‌های والیبال با فدراسیون والیبال وارد مذاکره شد اما حاضر نشد به عنوان دستیار عطایی به تیم ملی بپیوندد ولی حالا همه چیز برای به خدمت گرفتن او آماده است. او در سابقه مربیگری خود قهرمانی جهان با لهستان و نایب قهرمانی جام جهانی با این تیم را در کارنامه دارد.

1936060

لورنزو بلنجینی:
یکی دیگر از گزینه های مطرح شده جیان لورنزو بلنجینی ایتالیایی است. او که پنجاه و دو سال سن دارد، در حال حاضر سرمربی لوبه ایتالیا در سری آ ایتالیا است. او که قبلاً هم از کاندیدای تیم ملی والیبال ایران نیز بوده است چند سالی است که هدایت هیچ کشوری را بر عهده نداشته و باید دید راضی به هدایت تیم ملی والیبال ایران خواهد شد یا خیر. او سابقه نایب قهرمانی المپیک با ایتالیا و قهرمانی اروپا با ایتالیا را در کارنامه خود دارد.

1936061

ویتال هینن:
یکی دیگر از گزینه‌ها نام بسیار جذابی به نام ویتال هاینن است. این مربی در زمانی که هدایت تیم های آلمان، بلژیک و لهستان را برعهده داشت مقابل تیم ملی والیبال ایران مصاف داده است. او در حال حاضر سرمربی تیم زنان آلمان و باشگاه نیلوفر بلدیه اسپور ترکیه است و این کار را برای به خدمت گرفتن این مربی سخت می‌کند. البته گفته می‌شود او بند فسخ با تیم بانوان آلمان دارد ولی خیلی بعید است در سال منتهی به المپیک بانوان آلمان را رها کند و به ایران بپیوندد.

1936062

آنجلو لورنزتی:
گزینه بعدی آنجلو لورنزتی سرمربی پنجاه و نه ساله ایتالیایی است، او که سال قبل ترنتینو را قهرمان سری آ ایتالیا کرده و چندین نایب قهرمانی در والیبال باشگاهی اروپا دارد، حالا هدایت پروجا را بر عهده گرفته است. لورنزتی در کارنامه مربیگری خود هدایت هیچ کشوری را جز پایه های ایتالیا بر عهده نگرفته است و باید دید مسئولان فدراسیون والیبال می‌توانند او را راضی به حضور در تیم ملی والیبال ایران کنند یا خیر. او سابقه چهار قهرمانی در لیگ سخت سری آ ایتالیا را در کارنامه خود دارد.

1936063

دنیل کاستلانی:
یکی دیگر از گزینه های مورد نظر فدراسیون دنیل کاستلانی سرمربی شصت و سه ساله آرژانتینی است که سال گذشته سرمربی سعید معروف در تیم فنرباغچه بود. او که سابقه قهرمانی با تیم ملی والیبال لهستان در اروپا را دارد در حال حاضر سرمربی زنان آرژانتین و تیم المپیاکوس یونان است و با توجه به اینکه او در حال حاضر دو تیم را در اختیار دارد بسیار بعید است که هدایت تیم ملی والیبال ایران را قبول کند. همان طور که فصل قبل و از اواسط آن به دلیل بیماری و مشکلات شخصی فنرباغچه ترکیه را ترک و به کشور خود بازگشت. از دیگر افتخارات او میتوان به قهرمانی در پان آمریکن، قهرمانی در باشگاه های سوپر لیگ ترکیه، پولیش کاپ لهستان و چلنج‌ کاپ اروپا اشاره کرد.

1936077

سعید معروف
از دیگر احتمالات سرمربیگری در تیم ملی والیبال ایران می‌توان به سعید معروف اشاره کرد. سعید معروف با پیشنه ای درخشان در دوران بازیگری می‌تواند گزینه جذابی برای تیم ملی والیبال ایران باشد. البته اول باید دید که سعید معروف دنیای بازی را به خاطر مربیگری کنار خواهد گذاشت یا فعلاً قصد دارد همچنان به بازی ادامه دهد.

1930781

دیگر گزینه‌ها
این‌ها گزینه‌هایی بودند که از شانس بیشتری برای هدایت تیم ملی والیبال ایران برخوردار هستند اما در عین حال نمی‌توان چیزی را هم پیش‌بینی کرد. احتمالاً در این بین نام چند گزینه داخلی دیگر مثل پیمان اکبری یا رضا تندروان نیز مطرح شود اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که سیاست فدراسیون قرارداد با یک سرمربی مطرح خارجی باشد.

**حالا شما  خود را جای محمدرضا داورزنی بگذارید و بگویید که اگر رییس فدراسیون والیبال بودید چه کسی را به عنوان جایگزین بهروز عطایی انتخاب می‌کردید؟

منبع :ورزش۳