به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروفسور سینا دوبرادران هیئت‌علمی و رئیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان سردبیر بخش خاورمیانه مجله فلوراید با رأی کامل اعضا هیئت تحریریه ژورنال انتخاب شد. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: […]

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروفسور سینا دوبرادران هیئت‌علمی و رئیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان سردبیر بخش خاورمیانه مجله فلوراید با رأی کامل اعضا هیئت تحریریه ژورنال انتخاب شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ژورنال فلوراید از جمله ژورنال‌های قدیمی و با قدمت بیش از ۵۵ سال (شروع انتشار از سال ۱۹۶۸ میلادی) بوده که دفتر آن در نیوزلند است و به‌طور تخصصی مقالات مربوط به مطالعات فلوراید در حوزه‌های مختلف سمیت فلوراید، بیوشیمی فلوراید، پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، جنبه‌های دامپزشکی فلوراید، جنبه‌های شیمی و کشاورزی فلوراید، جنبه‌های زیست‌محیطی فلوراید و …. را به چاپ می‌رساند.

وی تصریح کرد: پروفسور سینا دوبرادران، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اولین مقاله انگلیسی خود را در سال ۲۰۰۸ در ژورنال فلوراید که از جمله ژورنال‌های ایندکس شده در web of science و scopus و پایگاه‌های اطلاعاتی مهم دیگر است به چاپ رسانیده است و در کنفرانس‌های متعدد بین‌المللی فلوراید در کشورهای مختلف به‌عنوان سخنران کلیدی حضور داشته است.

دکتر فرهادی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۱۰ مقاله به زبان انگلیسی در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی در زمینه‌های مختلف پزشکی- بهداشتی و زیستی به چاپ رسانده است و از صاحب‌نظران بین‌المللی ایده‌های تحقیقاتی این حوزه بشمار می‌روند که بخشی از مطالعات و تحقیقات خود را در این حوزه در دانشگاه دویسبورگ-اسن آلمان انجام می‌دهند.

پروفسور سینا دوبرادران هیئت‌علمی و رئیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بیش از ۱۰ ژورنال بین‌المللی حوزه پزشکی- بهداشتی و زیست‌محیطی به‌عنوان ادیتوریال بورد، فعالیت دارند.

منبع: مـهر