سردرگمی آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از سخنان اخیر رهبر انقلاب
سردرگمی آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از سخنان اخیر رهبر انقلاب

در شرایطی که این روز‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند با برجسته‌سازی برخی خبر‌ها و تحلیل‌ها درباره عادی‌سازی احتمالی روابط ریاض و تل‌آویو، خود را مسلط بر اوضاع منطقه نشان داده و این‌گونه وانمود کنند که در موضعی فعال در حال پیگیری سیاست‌های خود هستند، بیانات رهبر معظم انقلاب در میان مهمانان کنفرانس وحدت […]

- سردرگمی آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از سخنان اخیر رهبر انقلاب

در شرایطی که این روز‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند با برجسته‌سازی برخی خبر‌ها و تحلیل‌ها درباره عادی‌سازی احتمالی روابط ریاض و تل‌آویو، خود را مسلط بر اوضاع منطقه نشان داده و این‌گونه وانمود کنند که در موضعی فعال در حال پیگیری سیاست‌های خود هستند، بیانات رهبر معظم انقلاب در میان مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، همچون آب سردی بود که برسر مقامات آمریکا و اسرائیل ریخته شد.

همین مسئله، ریشه برخی موضعگیری‌هایی است که در ساعات گذشته از سوی آن‌ها صورت گرفته است. رهبر انقلاب در سخنرانی روز سه‌شنبه در شرایطی که برخی خبر‌ها از نزدیک شدن ریاض به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حکایت دارد، به کینه اشغالگران و حامیان‌شان از جهان اسلام و کشور‌های مسلمان اشاره کردند و هشدار دادند که عاقبت ارتباط با اسرائیل چیزی جزء باخت نخواهد بود، اما شاید آنچه بیشتر باعث خشم صهیونیست‌ها و آمریکا شده، بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب بود که واقعیتی انکارناپذیر را یادآوری می‌کرد و آن قدرت روزافزون گروه‌های مقاومت است. 


بیشتربخوانید


واقعیت‌های تلخ
نگاهی به شرایط میدانی، نشان می‌دهد که برخلاف ادعا‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، عنان کار به کلی از دست اشغالگران و متحدانشان خارج شده و حتی قدرت مدیریت اوضاع داخلی سرزمین‌های اشغالی و بدتر از آن حتی قدرت مدیریت کابینه رژیم صهیونیستی را نیز ندارند. بر همین اساس است که هر روز مشکلات جدیدی از یک گوشه در سرزمین‌های اشغالی سر برمی‌آورد که اعتراض‌های مردمی، شکاف‌های سیاسی، مشکلات امنیتی، حملات سایبری و انفجار‌های مختلف، فقط بخشی از این مشکلات است. اما از سوی دیگر، قدرت گروه‌های مقاومت روز به روز در حال گسترش است و این موضوعی است که صهیونیست‌ها نیز به آن اعتراف دارند. چند روز قبل بود که امیر آویوی، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی خواستار جدی گرفتن این حقیقت شد که موشک‌های دقیق حزب‌ا… تهدیدی استراتژیک و بسیار بزرگ برای این رژیم است.

این ژنرال با بیان این‌که موشک‌های حزب‌ا… می‌تواند استحکامات رژیم‌صهیونیستی را به‌راحتی نابود کند گفت: ما می‌توانیم مسیر راکتی را که پرتاب شده است، رهگیری کنیم و این کار برای ما آسان است، اما موضوع موشک کاملا متفاوت است، بنابراین رهگیری این موشک‌ها برای سیستم‌های ما آسان نیست. آویوی افزود: ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم با در اختیار داشتن موشک‌های دقیق، توانایی‌های حزب‌ا… را نادیده بگیریم.

سرتیپ ذخیره اسرائیل تاکید کرد که حزب‌ا… به‌تدریج در حال تقویت توانایی‌های خود است، در حالی که «اسرائیل کاری برای انجام دادن ندارد. سخنان این ژنرال صهیونیست در حالی است که گروه‌های مقاومت محدود به حزب‌ا… لبنان نیستند و قدرت مقاومت نیز محدود به توان موشکی نیست. بر همین اساس بود که رهبر انقلاب در سخنان اخیرشان تاکید کردند: «امروز نهضت فلسطین از همیشه این ۷۰-۸۰ سال سرحال‌تر است، امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضد غصب، ضدظلم، ضد صهیونیسم از همیشه با نشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر هستند که مشاهده می‌کنید و ان‌شاءا… این نهضت به‌نتیجه خواهد رسید.»

محبوبیت رو به گسترش مقاومت
در کنار افزایش روزافزون توان نظامی گروه‌های مقاومت، آنچه نباید از نظر دور داشت، افزایش اقبال مردم فلسطین به مقاومت و آگاهی از این مسئله است که سازش نمی‌تواند منافع مردم فلسطین را تامین کند. در همین زمینه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، چندی قبل نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که براساس آن، اکثریت فلسطینی‌ها معتقدند گروه‌های مبارزی، چون حماس و جهاد اسلامی بهتر از تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل اسرائیل عمل کرده و جنگیدن با اسرائیل را گزینه بهتری می‌دانند تا ایده تشکیل دو دولت فلسطینی و یهودی.

براساس این نظرسنجی که توسط مرکزتحقیقات سیاست و نظرسنجی فلسطین در رام‌ا… انجام شده، اکثریت فلسطینی‌ها معتقدند تأسیس گروه‌های مقاومت مانند حماس و جهاد اسلامی فلسطین و مشارکت آن‌ها در مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل، بهترین اتفاقی بود که از سال۱۹۴۸ برای مردم فلسطین رخ داده است.

صهیونیست‌ها در آینده جایگاهی ندارند
صهیونیست‌ها قطعا می‌دانند که در آینده جایگاهی در منطقه ندارند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این حقیقت تأکید دارد که زوال رژیم صهیونیستی بیش از گذشته نزدیک و عمر آن‌ها رو به پایان است. علاوه بر این کسانی که برای محو رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند، این روز‌ها در کار خود بسیار جدی هستند، مقاومت اسلامی فلسطین در راه آزادسازی قدس شریف و محو رژیم صهیونیستی آمادگی کامل دارد و حاضر است در این مسیر شهیدان بیشتری تقدیم کند. آزادسازی قدس شریف یکی از اولویت‌های محور مقاومت برای حفظ وحدت اسلامی است و برای این کار عزم جدی در مقابله با صهیونیست‌ها دارند.

سخنان رهبر ایران، نماد پویایی جبهه مقاومت است 
شیخ صهیب حبلی، عضو ارشد علمای مقاومت اسلامی لبنان در خصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید این سخنان بر مشی کلان جبهه مقاومت تاکید کرد: «رهبر انقلاب اسلامی ایران با سخنان قاطعانه، مستند و صریح خود درخصوص نابودی رژیم صهیونیستی، بار دیگر پویایی جبهه مقاومت را آشکار ساخت. بی‌دلیل نبود که سخنان ایشان تا این اندازه منجر به واکنش و سردرگمی آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است. اساسا جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه کلان و اعتقادی رهبران انقلاب (امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای) هیچ‌گاه تسلیم پذیری در برابر دشمنان را نپذیرفته و اشغالگری رژیم صهیونیستی را همواره به چالش کشیده است. جبهه مقاومت در سایه همین تفکر و روش شکل گرفته و روز به روز در حال گسترش است.»

این عالم لبنانی افزود: در مقابل، آمریکا و رژیم صهیونیستی نه‌فقط قدرت ایجاد و تثبیت گفتمان سازش را در منطقه از دست داده‌اند، بلکه هر روز بیشتر ازگذشته شاهد شکاف و بحران در آن‌ها هستیم. بحران تمام عیاری که این روز‌ها در اراضی اشغالی شاهد آن هستیم به‌وضوح نشان می‌دهد دشمنان که تا چه اندازه آسیب‌پذیر هستند و سرنوشتی جز نابودی و شکست نهایی در انتظار آن‌ها نیست.

منبع: روزنامه‌ جام‌جم 

+