بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد، در ارتفاعات و نواحی جنوبی استان گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود. شایان ذکر است امروز (پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه) با تقویت ناپایداری جو، وزش […]

- پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده/ سردترین منطقه استان اینجاست؟

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد، در ارتفاعات و نواحی جنوبی استان گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است امروز (پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه) با تقویت ناپایداری جو، وزش باد شدید در سطح استان و وزش باد خیلی شدید و تندباد لحظه‌ای در نیمه جنوبی و غربی استان (درپاره‌ای نقاط با احتمال خیزش موقت گرد و خاک) مورد انتظار است.

همچنین در بخش‌های شمالی و شرقی استان بویژه ارتفاعات شمال شرقی، افزایش ابرناکی و گاهی بارش باران یا رگبار و رعد و برق (در ارتفاعات بالادست با احتمال مه و بارش موقت برف) پیش‌بینی می‌شود.

امروز تا فردا ( از پنجشنبه ۱۳ مهر تا جمعه ۱۴ مهر) روند کاهش محسوس دما و از روز شنبه (۱۵ مهر) تا سه‌شنبه (۱۸ مهر) روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، دماوند با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۴ مهرماه) صاف و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه ( ۱۵ مهرماه) صاف تا کمی‌ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آماده‌باش هلال‌احمر در این ۵ استان با هشدار هواشناسی

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین