به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ملی پوشان واترپلو ایران که پس از پیروزی مقابل سنگاپور راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های واترپلو بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ شده بودند، امروز (جمعه) از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل حریف قدرتمند آسیایی و مدعی قهرمانی خود ژاپن صف آرائی کردند. مردان واترپلو ایران اگرچه شروع خوبی داشتند و دو […]

- مردان واترپلو ایران از فینال بازماند تا برای برنز بجنگد

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، ملی پوشان واترپلو ایران که پس از پیروزی مقابل سنگاپور راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های واترپلو بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ شده بودند، امروز (جمعه) از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل حریف قدرتمند آسیایی و مدعی قهرمانی خود ژاپن صف آرائی کردند.

مردان واترپلو ایران اگرچه شروع خوبی داشتند و دو بار با یک گل از حریف قدرتمند خود پیشی گرفتند اما این تیم ژاپن بود که نبض بازی را بدست گرفت و وقت قانونی نخست این بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود ژاپن به پایان رسید. در ادامه ژاپنی‌ها اختلاف را بشتر کردند و وقت دوم این بازی با نتیجه ۹ بر ۴ به سود ژاپن تمام شد. واترپلوئیست‌های ایران در این دیدار جنگیدند اما حریف این تیم قدرتمند نشدند و در نهایت با نتیجه ۱۸ بر ۱۱ مقابل ژاپن شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

ملی پوشان ایران در ادامه این مسابقات و در دیدار رده بندی ساعت ۱۴:۳۰ فردا(شنبه) باید برای کسب مدال برنز به مصاف بازنده دیدار قزاقستان و چین بروند.

از دقایقی دیگر دو تیم چین و قزاقستان به مصاف هم می‌روند تا تکلیف حریف ایران در مرحله رده بندی مشخص شود. همچنین تیم های سنگاپور و کره جنوبی نیز با برتری مقابل حریفان خود برای ایستادن در جایگاه ۵ و ۶ باید فردا به مصاف هم بروند. تیم های تایلند و هنگ کنگ بازنده های این دو دیدار هم برای جایچاه ۷و ۸ باهم به رقابت می‌پردازند.

تیم ملی واترپلو ایران در دور قبلی این مسابقات موفق شده بود پس از ۴۴ سال مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ را بدست آورد که فردا (شنبه) بار دیگر برای کسب این مدال تلاش خواهد کرد.

پرونده این دوره از مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی که با حضور ۸ تیم از روز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ (دوم اکتبر ۲۰۲۳) آغاز شده بود، فردا ۱۵ مهرماه (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در مرکز ورزشی هوانگلونگ پیگیری و به پایان خواهد رسید.

نتایج مرحله رده بندی و نیمه نهایی مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ :  

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ (۶ اکتبر ۲۰۲۳) روز پنجم
۱۷  سنگاپور   ۹  ۶  تایلند  ساعت ۱۰:۳۰
۱۸  کره جنوبی   ۱۵  ۱۱  هنگ کنگ   ساعت ۱۲:۰۰
۱۹  ایران   ۱۱  ۱۸  ژاپن   ساعت ۱۴:۳۰
۲۰  قزاقستان   –  –  چین   ساعت ۱۶:۰۰

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا