آخرین گزارش‌ها از بازار آزاد دلار نشان می‌دهد قیمت دلار روز پنج‌شنبه بین ۴۹ هزار و ۶۸۰ تا ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان متغیر بود. قیمت دلار فردایی هم در معاملات بازار فردا حدود ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام شده است. قیمت دلار در بازار هرات هم روز گذشته رشد داشت و قیمت دلار […]

- یک اتفاق عجیب در بازار ارز/ دلار وارد مرز حساس قیمتی شد

آخرین گزارش‌ها از بازار آزاد دلار نشان می‌دهد قیمت دلار روز پنج‌شنبه بین ۴۹ هزار و ۶۸۰ تا ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان متغیر بود. قیمت دلار فردایی هم در معاملات بازار فردا حدود ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار در بازار هرات هم روز گذشته رشد داشت و قیمت دلار در کف ۴۹ هزار و ۵۷۰ تومان و در سقف با قیمت ۴۹ هزار ۸۶۰ تومان مبادله شد. بازار روند صعودی دارد و باید دید واکنش بازارساز به این قیمت چیست.

البته امروز ۱۴ مهر ماه خبر دیگری رسید که می‌تواند بر رشد قیمت دلار اثر بگذارد. برداشت نقدی و معامله با دلار از ابتدای ۲۰۲۴ در عراق ممنوع است. این خبری است که یکی از مسئولان بانک مرکزی عراق اعلام کرده و گفته این کشور برداشت نقدی و معاملات با دلار را از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ ممنوع کرده است. در توضیح این خبر آمده که این جدیدترین اقدام عراق برای سو استفاده از ذخایر کشور در جرایم مالی و فرار از تحریم‌های آمریکا بر ایران بود.

پیش بینی قیمت دلار در هفته جدید

این چندمین بار ظرف چند ماه گذشته است که قیمت دلار خود را به کانال ۵۰ هزار تومان نزدیک کرده است و باید دید قیمت دلار بالای نرخ ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت می‌شود و یا بازارساز مانند دو هفته قبل مانع می‌شود و دلار را دوباره نزولی می‌کند.

چون حدود دو هفته قبل قیمت دلار روند صعودی داشت و دلار خود را به مرز ۵۰ هزار تومان نزدیک کرد اما تنها دو روز در این محدوده ماند و روند نزولی آن یکباره آغاز شد و دلار تا ۴۹ هزار و ۱۶۰ تومان هم رسید. گزارش‌ها و بررسی عملکرد دلار در چهار ماه گذشته نشان می‌دهد که دلار در کانال ۴۹ هزار تومان جا خوش کرده و نه میل ورود به کانال ۴۸ هزار تومان را دارد و نه توان صعود به کانال ۵۰ هزار تومان را.

البته کارشناسان اقتصادی هم پیش از این پیش بینی کرده بودند که قیمت دلار احتمالا تا پایان مهر ماه در همین کانال می‌ماند اما رفتار دلار پس از این تاریخ به واکنش و سیاست‌های بازارساز وابسته است.

حالا باید منتظر قدم بعدی بازارساز بود و دید آیا قیمت دلار این هفته می‌تواند خود را بالای کانال ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان نگه دارد یا نه. اگر دلار بالای این محدوده بماند احتمال رشد قیمت جدی می‌شود. اما اگر دلار به زیر این خط برسد، روند کاهشی آن ادامه‌دار می‌شود و سیگنال صعود در بازار خاموش می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین