جای تعجب نیست که برونو فرناندش در این فصل کار زیادی نمی‌کند؛ او درمانده است! کاپیتان ۲۹ ساله اولدترافورد در آخرین ناکامی یونایتد مقابل گالاتاساری که اریک تن‌هاخ را تحت فشار فزاینده‌ای قرار داد، دوباره خسته به نظر می‌رسید. اما این بازیکن پرتغالی بهانه‌ای بزرگ دارد چرا که مشخص شد او بیش از هر بازیکن […]

جای تعجب نیست که برونو فرناندش در این فصل کار زیادی نمی‌کند؛ او درمانده است!

کاپیتان ۲۹ ساله اولدترافورد در آخرین ناکامی یونایتد مقابل گالاتاساری که اریک تن‌هاخ را تحت فشار فزاینده‌ای قرار داد، دوباره خسته به نظر می‌رسید. اما این بازیکن پرتغالی بهانه‌ای بزرگ دارد چرا که مشخص شد او بیش از هر بازیکن ارشد دیگری روی کره زمین فوتبال بازی کرده است.

آمارهای تولید شده توسط اتحادیه بین‌المللی بازیکنان FifPro نشان می‌دهد که فرناندش در ۱۲ ماه منتهی به ۱۵ سپتامبر این فصل ۷۲ بازی انجام داده است، یعنی یک مسابقه در هر پنج روز در طول یک سال کامل، که حجم کاری بسیار زیادی است. و فرناندش همچنین در صدر لیست زمان بازی قرار دارد و در طول این مدت ۶۶۶۶ دقیقه در زمین حضور داشته است.

پس از فاش شدن این آمار شگفت‌انگیز، هواداران به سرعت به شبکه‌های اجتماعی رفتند تا با کاپیتان خود ابراز همدردی کنند. یکی گفت: «او نیاز به استراحت دارد»، در حالی که دیگری نوشت: «برایش متاسفم.» دیگری افزود: «خیلی ناراحت‌کننده است، برونو مانند ماشین است اما بیش از حد کار کرده است!» دیگران هم درخواست کردند که به این بازیکن استراحت بدهید. و شخص دیگری از اتفاق بدی که ممکن است برای ستاره سابق اسپورتینگ لیسبون بیافتد می‌ترسد و می‌گوید: «این کار در کوتاه‌مدت و بلندمدت روی بدن او تأثیر می‌گذارد. او در معرض آسیب جدی است.» اما با وجود مشکلات فیزیکی احتمالی، برخی از هواداران معتقدند که در حال حاضر نمی‌توان به او استراحت داد. آنها گفتند: «نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند… او بهترین بازیکن در آن پست هم در کشور و هم در باشگاه است.»

۶۶۶۶ دقیقه بازی در یک سال برای ستاره سرخ‌پوش/ این‌ها خسته‌ترین بازیکنان سال اخیر بوده‌اند

خستگی همچنین می‌تواند عامل مهمی برای عملکردهای مارکوس رشفورد ۲۵ ساله باشد، و مهاجم یونایتد تنها انگلیسی حاضر در بین ۱۵ بازیکن برتر این لیست است. او با ۶۷ بازی در جایگاه هفتم قرار دارد.

اما این لیست نشان می‌دهد که ممکن است چیزی خاص در رژیم تمرینی اتحاد وجود داشته باشد. چهار بازیکن منچسترسیتی در لیست پربازی‌ها قرار دارند و رودری با ۶۸ بازی سوم است. برناردو سیلوا با رشفورد برابر است، در حالی که مانوئل آکانجی، مدافع سوئیسی، با ۶۶ بازی در کنار خولیان آلوارس قرار دارد.

دیوید آگانزو رئیس فیف‌پرو گفت: «حجم کاری بالا یکی از مهم‌ترین مشکلات بازیکنانی است که در مسابقات سطح بالا شرکت می‌کنند. از آنجایی که برنامه‌ها همچنان در حال گسترش هستند، اقدامات کافی برای محافظت از رفاه، عملکرد و طول عمر حرفه‌ای بازیکنان وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید: گران‌ترین تیم فوتبال جهان کدام است؟/ حضور شوکه‌کننده دو تیم در فهرست ۲۰ تیم گران‌قیمت جهان

منبع: خبـر ورزشی