به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: از روز شنبه تا ظهر دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ مهرماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود. در نوار شمالی به‌ویژه در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما پیش بینی می.شود. وی اضافه کرد: اوایل شب دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان […]

- تداوم بارش در نقاط مختلف کشور/ افزایش سرعت وزش باد در شرق

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: از روز شنبه تا ظهر دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ مهرماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود. در نوار شمالی به‌ویژه در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما پیش بینی می.شود.

وی اضافه کرد: اوایل شب دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و در گیلان افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: سه شنبه (۱۸ مهرماه) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران و وزش باد، گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سواحل دریای خزر وزش باد شمالی و ابرناکی همراه با بارش و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. طی این روز در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: طی این روز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات اردبیل بارش برف دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: چهارشنبه (۱۹ مهرماه) بارش در سواحل شمالی ادامه خواهد داشت و در استانهای واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و در دامنه های جنوبی البرز واقع در زنجان ، قزوین، البرز و تهران ابرناکی وزش باد و رگبار باران رخ می‌دهد. درضمن بعد از ظهر وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش می یابد.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶مهر) کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۱۷ مهر) کمی ابری، وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: سلامت نیـوز