به گزارشزیرنویس از لرستان؛ احسان یاوری با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون انتخابات، دو هفته قبل از ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه تشکیل شود. رئیس ستاد انتخابات لرستان افزود: براساس تقویم انتخاباتی ۱۳ تا ۱۹ مهر، زمان تشکیل […]

به گزارشزیرنویس از لرستان؛ احسان یاوری با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون انتخابات، دو هفته قبل از ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه تشکیل شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان افزود: براساس تقویم انتخاباتی ۱۳ تا ۱۹ مهر، زمان تشکیل هیات‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه است.

یاوری گفت: هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به ریاست فرماندار یا بخشدار، با عضویت یک حقوقدان با معرفی کتبی و رسمی رئیس کل دادگستری استان، رئیس ثبت احوال حوزه انتخابیه و هشت نفر معتمد محلی تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران لرستان موظف هستند حداکثر ۴۸ ساعت پس از آغاز مهلت یک هفته‌ای مشخص شده در قانون برای تعیین معتمدان اصلی و علی‌البدل عضو هیات اجرایی، شامل شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ، علمی، اقتصادی و حقوقی معتمدین محلی را از بین اقشار واجد شرایط در ماده ۴۱ قانون به منظور تایید صلاحیت به هیات نظارت مربوط معرفی کنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه پس از این مرحله و توافق با هیئت نظارت درباره لیست معتمدین، بلافاصله باید با حضور اعضای حقوقی و هیات نظارت جلسه‌ای برگزار شود، بیان کرد:  حداقل با حضور ۲۰ نفر از معتمدین و با رای مخفی، هشت نفر  به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدان علی‌البدل برای ادامه کار انتخاب می‌شوند.

یاوری گفت: هیات‌های اجرایی در تمام مراحل اجرایی انتخابات نقش‌آفرین هستند و از سوی معتمدین که از اقشار مختلف مردم هستند انتخاب می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان افزود: با توجه به همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، هیات اجرایی تشکیل شده برای هر دو انتخابات خواهد بود که این امر با اجازه صادر شده از سوی مجلس خبرگان است. 

وی افزود: ثبت نام نهایی از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از مرحله پیش ثبت نام، تایید گرفته‌اند، ۲۷ مهر به مدت هفت روز خواهد بود.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

منبع خبر: رکنـا