به گزارش زیرنویس،همزمان با تحولات سریع در غزه و حمله نیروهای حماس به رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای غروب شنبه به وقت تهران از حضور مقامات ارشد آمریکا در کاخ سفید و رایزنی آن‌ها با همتیان خود خبر دادند. به گزارش منابع خبری، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در حال حاضر در کاخ سفید است و […]

به گزارش زیرنویس،همزمان با تحولات سریع در غزه و حمله نیروهای حماس به رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای غروب شنبه به وقت تهران از حضور مقامات ارشد آمریکا در کاخ سفید و رایزنی آن‌ها با همتیان خود خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در حال حاضر در کاخ سفید است و در جلسات پیرامون ارزیابی آخرین تحولات غزه شرکت می‌کند و با همتایان خارجی درباره وضعیت  رژیم صهیونیستی تماس می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بعدازظهر از شنبه، با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو در این باره اذعان کرد: «با بایدن صحبت کردم و او بر حمایت ایالات متحده از ما در جنگ تاکید کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با نتانیاهو، تایید کرده که ایالات متحده در کنار اسرائیل است و کاملاًاز حق آن برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

همزمان با موفقیت‌های نظامی شاخه نظامی حماس در عملیات «طوفان الاقصی» علیه نظامیان رژیم صهیونیستی، صدر اعظم آلمان از تل آویو حمایت کرد. به گزارش منابع خبری، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان عصر شنبه به وقت تهران در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «امروز خبرهای وحشتناکی از اسرائیل می‌رسد. ما عمیقا از شلیک موشک از غزه و تشدید خشونت‌ها شوکه شده ایم. آلمان حملات حماس را محکوم می کند و در کنار اسرائیل می ایستد.»

بر اساس این گزارش، شاخه نظامی حماس روز شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای صهیونیستی انجام داد. صبح امروز، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد.

به دنبال این حمله، موجی از تحلیل‌های نظامی مطرح شد. سردبیر یک نشریه صهیونیستی به صراحت اذعان کرد که ارتش این رژیم شکست سنگینی را در نبرد با حماس متحمل شده است. سردبیر نشریه صهیونیستی «جویش کرانیکل» در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: « اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد. هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم.»

سردبیر جوییش کرانیکل نوشت:«این فاجعه فقط شکست اطلاعات اسرائیل نیست. این یک شکست اطلاعاتی عمیق ناشی از سیاست تحت رهبری ایالات متحده است.»

فارس

منبع خبر: رکنـا