کتی، همسر محبوب سرالکس فرگوسن پس از نزدیک به ۶۰ سال زندگی مشترک با اسطوره شیاطین سرخ در ۸۴ سالگی درگذشت. پرچم‌ها در اولدترافورد به احترام لیدی کتی به حالت نیمه افراشته درآمدند. کتی برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ با سر الکس ۲۳ ساله ملاقات کرد و آن‌ها اندکی بعد در سال ۱۹۶۶ ازدواج […]

کتی، همسر محبوب سرالکس فرگوسن پس از نزدیک به ۶۰ سال زندگی مشترک با اسطوره شیاطین سرخ در ۸۴ سالگی درگذشت. پرچم‌ها در اولدترافورد به احترام لیدی کتی به حالت نیمه افراشته درآمدند.

کتی برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ با سر الکس ۲۳ ساله ملاقات کرد و آن‌ها اندکی بعد در سال ۱۹۶۶ ازدواج کردند. سر الکس در کتاب زندگی‌نامه خود نوشته بود: من این شانس را داشتم که با دختری شگفت‌انگیز آشنا شدم که تقریبا ۵۰ سال پناه من بوده است.

این زوج سه پسر دارند؛ مارک متولد ۱۹۶۸، و دو پسر دوقلو به نام‌های دارن و جیسون متولد ۱۹۷۲ و ۱۲ نوه. الکس قبلا گفته بود که «رفتار کتی با بچه‌ها فوق‌العاده است، کمی شبیه به عملیات نظامی. اگر هریک از آن‌ها بدرفتاری کنند به دردسر خواهند افتاد.»

کتی با حضور در مستند ۲۰۲۱ سر الکس فرگوسن توضیح داد: آن موقع او را می‌دیدم که این‌طرف و آن طرف می‌رود فکر می‌کردم بی‌سروپا است. سپس متوجه شدم که فوتبالیست است. با هم سینما رفتیم و او برای من یک جعبه شیرینی خرید که همه آن‌ها را خودش خورد و وقتی بیرون آمدیم یک روزنامه محلی خرید. این مثلا روز رُمانتیک من بود. ما در سال ۱۹۶۶ در اداره ثبت احوال گلاسکو ازدواج کردیم و زندگی‌مان شروع شد.

الکس فرگوسن و همسرش

خانواده سرالکس فرگوسن

این زوج در تمام این سال‌ها پیوند بسیار محکمی داشتند و کتی در تمام دوران بازی و مسیر مربی‌گری در کنار سر الکس ایستاد. ادعاهایی وجود داشت که فرگوسن بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ در رنجرز به دلیل کاتولیک بودن همسرش از تبعیض رنج می‌برد. سرالکس در مستندش گفت: گلاسکو شهری است که در آن شکاف وجود دارد: پروتستان و کاتولیک، رنجرز و سلتیک. شنیدم که رنجرز می‌خواهد با من قرارداد ببندد و من از بچگی این تیم را دوست داشتم بنابراین بسیار هیجان‌زده بودم. آن‌ها به من گفتند باید در مورد همسرت از شما سوالی بپرسیم؛ فکر می‌کنیم او کاتولیک است، آیا در کلیسای کوچک ازدواج کردید؟ گفتم نه ما در اداره ثبت احوال ازدواج کردیم. گفتند پس اشکالی ندارد. ولی ای کاش به آن‌ها گفته بودم خفه شوید. اما از این تیم حمایت می‌کردم و فرصت خوبی برایم بود و نتوانستم چیزی بگویم.

کتی در کنار سر الکس بود تا او به یکی از بهترین مربیان جهان تبدیل شود، از سنت‌میرن در دهه ۱۹۷۰ شروع شد، به آبردین در دهه ۱۹۸۰ رفت و جام برندگان جام را برد و سپس به سلطنت افسانه‌ای منچستریوناتد از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۳ رسید.

زمانی که سر الکس می‌خواست در سال ۲۰۰۲ بازنشسته شود، کتی او را متقاعد کرد که سرمربی شیاطین سرخ بماند. سر الکس گفت که همسرش گفته: یک: وضعیت سلامتت خوب است. دو: من تو را در خانه نگه نمی‌دارم. سه: هنوز برای بازنشستگی خیلی جوانی.

همسر سرالکس فرگوسن

اما او در سال ۲۰۱۱ نتوانست شوهرش را متقاعد کند که بیشتر در اولدترافورد بماند، تا این‌که سرانجام در سال ۲۰۱۳ بازنشسته شد. فرگوسن در آن زمان گفت: من بیشتر از سه سال در این‌جا مربیگری نخواهم کرد. بدون تردید. می‌توانم به شما در این مورد اطمینان دهم. شما باید به فکر خود باشید. همسرم نیز لیاقت کمی از وقت من را دارد. هر چه سن بالاتر می‌رود بیشتر احساس گناه می‌کنید. همسرم، کتی، کسی بود که من را از بازنشستگی منصرف کرد، اما او اکنون این کار را نمی‌کند.

فرگوسن دو سال بعد بازنشسته شد و گفت که همسرش پس از مرگ خواهرش به حمایت او نیاز دارد. او در دوران تصدی خود ۳۸ جام مهم از جمله ۱۳ عنوان قهرمانی لیگ و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

فرگوسن در زندگی‌نامه خود درباره کتی گفت: کتی ستون اصلی خانواده ما است. اوست که بار اصلی تربیت سه پسرمان را به دوش می‌کشد. آن‌ها پسران فوق‌العاده‌ای هستند. همه ما باید از او به خاطر این‌که چنین همسر و مادر بزرگی است تشکر کنیم. بدون حمایت بی‌دریغ او، هیچ یک از این کارها ممکن نبود.

منچستریونایتد پس از فوت لیدی کتی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: همه ما در منچستریونایتد به سرالکس فرگوسن و خانواده‌اش درگذشت لیدی کتی، همسر، مادر، خواهر و مادربزرگ محبوب و برج قدرت سر الکس در طول دوران حرفه‌ای‌اش را تسلیت می‌گوییم.

سرالکس فرگوسن و همسرش

منبع: خبـر ورزشی