مادر این کودک در تشریح جزئیات ماجرا گفت: با پسرم حدود ساعت ۸ شب مشغول پیاده‌روی بودیم که ناگهان ۳ سگ ولگرد به سمت ما آمدند با پرتاب سنگ موفق شدم دو سگ را از محل دور کنم ولی یکی از سگ‌ها حمله ور شد و شلوار پسرم را گرفت. وی افزود: یکی از شهروندان […]

 مادر این کودک در تشریح جزئیات ماجرا گفت: با پسرم حدود ساعت ۸ شب مشغول پیاده‌روی بودیم که ناگهان ۳ سگ ولگرد به سمت ما آمدند با پرتاب سنگ موفق شدم دو سگ را از محل دور کنم ولی یکی از سگ‌ها حمله ور شد و شلوار پسرم را گرفت.

وی افزود: یکی از شهروندان که در نزدیکی ما مشغول پیاده‌روی بود برای کمک به سمت‌مان آمد و این فرد هم مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفت و دچار آسیب شد.این شهروند ادامه داد: سرانجام با تلاش شهروندان سگ از محل متواری شد و ما موضوع را به مسئول حفاظت پارک پردیسان اطلاع دادیم تا حداقل این سگ‌ها را جمع‌آوری کنند و مشکلی برای سایر شهروندان پیش نیاید.

وی بیان داشت: پس از این حادثه با نیروهای اورژانس تماس گرفتم تا برای واکسن هاری اقدام شود ولی متأسفانه اورژانس اعلام کرد این موضوع در حیطه کاری ما نیست و مجبور شدیم تا پاسی از شب به دنبال واکسن هاری باشیم و نمی‌دانستیم باید به کجا مراجعه کنیم. چند بیمارستان و مرکز بهداشت هم رفتیم ولی از واکسن خبری نبود و سرانجام در مرکز بهداشت کن موفق به دریافت واکسن شدیم.

 اعزام اکیپ‌های شهرداری تهران برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

 سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در این خصوص گفت: از ابتدای سال بشدت پیگیر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بوده‌ایم و شهرداری تهران هم اکیپ‌هایی بدین منظور برای پردیسان اعزام کرد و تعداد زیادی سگ ولگرد جمع‌آوری شد.

اما برخی شهروندان با غذادهی به سگ‌های ولگرد یا حتی آوردن آنها به این محل سبب بروز اخلال در امنیت شهروندان شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مدتی پیش افرادی را در قالب یک باند دستگیر کردیم که در فضای مجازی به بهانه غذادهی به سگ‌های ولگرد بوستان پردیسان از مردم پول گرفته بودند اما کلاهبرداری کرده و فقط یک بیستم هزینه‌ای را که دریافت کرده بودند برای سگ‌ها، غذا خریداری کردند. ما به عنوان ناظر از شهرداری تهران خواسته‌ایم نسبت به جمع‌آوری همه سگ‌های بدون صاحب این بوستان اقدام کند.

منبع خبر: رکنـا