به گزارش زیرنویس، با مدال برنز سارا بهمنیار در رقابت‌های وزن ۵٠- کاراته، پرونده کاروان ورزش ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بسته شد. این کاروان با ٢٨٩ ورزشکار در ٣۴ رشته و با شعار «ایمان، ایران و افتخار» عازم هانگژو شد، با این حال با وجود تاکید بر کیفی سازی و اقدامات انجام شده […]

به گزارش زیرنویس، با مدال برنز سارا بهمنیار در رقابت‌های وزن ۵٠- کاراته، پرونده کاروان ورزش ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بسته شد.

این کاروان با ٢٨٩ ورزشکار در ٣۴ رشته و با شعار «ایمان، ایران و افتخار» عازم هانگژو شد، با این حال با وجود تاکید بر کیفی سازی و اقدامات انجام شده در این زمینه، نتوانست به آنچه می‌خواست دست یابد.

کاروان ایران در این دوره بازی‌های آسیایی با ۵۴ مدال شامل ۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز در جایگاه هفتم پایین‌تر از چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، ازبکستان و چین تایپه در رده هفتم ایستاد.

این در حالی است که کاروان ایران در دوره پیشین بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا ۶۲ مدال شامل ۲۰ طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز گرفت و ششم شد. البته طی ۱۶ دوره‌ای که ورزش ایران در بازی‌های آسیایی شرکت داشته، بدترین عملکرد کاروان ایران در بازی‌های ۲۰۰۲ بوسان ثبت شد که ۳۶ مدال گرفتیم و جایگاهی بهتر از دهمی نداشتیم.

بعد از آن دوره بازی‌ها و در چهار دوره دیگر بازی‌های آسیایی، کاروان اعزامی ایران رده‌های چهارم، پنجم و ششم (۲ بار) به خود اختصاص داد.

سقوط کاروان اعزامی به هانگژو نسب به دوره گذشته بازی‌ها اگرچه یک پله بود اما هشداری جدی است برای ورزش ایران که در این دوره بازی‌ها و در برخی رشته‌ها، اصلاً و ابداً در حد انتظار نبود و اگر کشتی مثل همیشه به دادمان نمی‌رسید، چه بسا از تایلند و بحرین هم پایین‌تر قرار می‌گرفتیم.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد اما جایگاه هفتمی ایران قطعی است. با توجه به وضعیت چین تایپه که با ۱۸ طلا در رده ششم قرار دارد، امکان صعود ایران اصلاً نیست. از طرفی بعید است تایلند هم بتوانند جایگاه ایران را بگیرد.

منبع خبر: رکنـا