به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اعلام این نکته در اجلاس سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران افزود: در سبد خانوارهای ایرانی، اصلی‌ترین هزینه مسکن است و اگر نتوانیم تورم مسکن را کنترل کنیم، تلاش‌های دولت برای مهار تورم در سایر حوزه‌ها خیلی در زندگی مردم ملموس نخواهد بود. وی […]

- آمار هولناک افزایش قیمت مسکن تنها در پنج سال/ هزینه مسکن بالاترین هزینه در سبد خانوار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اعلام این نکته در اجلاس سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران افزود: در سبد خانوارهای ایرانی، اصلی‌ترین هزینه مسکن است و اگر نتوانیم تورم مسکن را کنترل کنیم، تلاش‌های دولت برای مهار تورم در سایر حوزه‌ها خیلی در زندگی مردم ملموس نخواهد بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت بر موضوع مسکن و جدی‌تر گرفتن آن تاکید کردند. این مسئله نشان می‌دهد باید تمرکز زیادی روی این موضوع داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی عرضه و تقاضا در بازار مسکن تصریح کرد: این ناترازی مربوط به کاهش تولید مستمر در دهه ۹۰ است.

نگاهداری اضافه کرد: قانون جهش تولید و به تبع آن، نهضت ملی مسکن، برای کاهش ناترازی و بهبود وضعیت مسکن توسط دولت در حال پیگیری است. حدود دو سال از اجرای قانون می‌گذرد که شاهد نقاط مثبتی در اجرای آن هستیم.

وی یکی از اثرات مثبت را تغییر نگاه دولت از نظاره‌گر به کنش‌گر دانست و افزود: دولت مسکن را از اولویت‌های اجرایی خود قرار داده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است. شخص رئیس جمهور نیز برای آن وقت می‌گذارد و فعالیت‌ها برای تامین گسترده مسکن در حال اجراست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: باید از تجارب گذشته در اجرای نهضت ملی مسکن استفاده کنیم ضمن اینکه باید برای سوداگری و اثربخشی در بازار مسکن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

۲۲۳۲۲۳

منبع: خبـرآنلاین