به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام موحدی آزاد دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت وظایف و تکالیف ضابطان دادگستری در برخورد با جرائم و مبارزه با فساد اظهار کرد: به علت گستردگی وظایف  و تعدد مقررات و نبود یک قانون جامع و کامل […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام موحدی آزاد دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت وظایف و تکالیف ضابطان دادگستری در برخورد با جرائم و مبارزه با فساد اظهار کرد: به علت گستردگی وظایف  و تعدد مقررات و نبود یک قانون جامع و کامل ضابطان در مقام اجرای دستورات دچار مشکلاتی شده و موانعی پیش رو داشتند که حسب دستور اکید رئیس محترم قوه قضاییه دستورالعملی با همین موضوع در دادستانی کل تهیه و تدوین و نهایتا در خردادماه سال جاری ابلاغ گردید.

وی گفت: این دستورالعمل با مشورت و نظرخواهی از سوی اعضا و ضابطان محترم تهیه و تدوین گردیده که دستورالعمل خوبی است. البته این دستورالعمل نیز ممکن است دارای نواقص و معایبی باشد که قطعا در طول اجرای دستورالعمل نواقص و مشکلات آن احصاء و در آینده مرتفع خواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اجرای عدالت و عدالت گستری امری است که با همکاری و هم افزایی بین دستگاهی رخ خواهد داد و ضابطان قضایی بال قوه قضاییه در اجرای عدالت می باشند.

وی اظهار کرد: با دستورالعمل ابلاغی دیگر شاهد موازی کاری و احیانا تداخل کاری نخواهیم بود و اقدامات و تکالیف ضابطان دادگستری در یک چارچوب منسجم صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: این کمیسیون و این جلسه با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل و سیاست گذاری برای اقدامات پیش رو خواهد بود. بر اساس تکلیف دستورالعمل باید شیوه نامه ای در خصوص نحوه تبادل اطلاعات بین دستگاه قضایی و ضابطان دادگستری تهیه و ابلاغ گردد که ان‌شاءالله به زودی این شیوه نامه هم آماده و بر اساس مفاد آن تکالیف انجام خواهد شد.

منبع خبر: رکنـا