اولین و آخرین مدال کاروان ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی را زنان ورزشکار کسب کردند. آنقدر این جمله کوتاه تاثیرگذار و گویاست که نیاز به هیچ توضیحی ندارد درست مثل یک نقاشی یا عکسی که بدون شرح منتشر می‌شود. سارا بهمنیار در دیدار نیمه نهایی برابر ژانگ بیربای از قزاقستان قرار گرفت و ۵ […]

- اتفاق جالب برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی/ دو مدال مهم بر گردن زنان ایرانی

اولین و آخرین مدال کاروان ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی را زنان ورزشکار کسب کردند. آنقدر این جمله کوتاه تاثیرگذار و گویاست که نیاز به هیچ توضیحی ندارد درست مثل یک نقاشی یا عکسی که بدون شرح منتشر می‌شود.

سارا بهمنیار در دیدار نیمه نهایی برابر ژانگ بیربای از قزاقستان قرار گرفت و ۵ بر ۴ شکست خورد. او در مبارزه با حریف ژاپنی ‌میاهارا برای کسب مدال برنز با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسید و برنز گرفت.

قبلاً زیاد نوشته‌ایم و این فقط جهت یادآوری است؛ نیمی از جمعیت هر کشور را زنان تشکیل می‌دهند و ما نباید بی دلیل خود را از پتانسیل بانوان محروم کنیم. زنان ایرانی در هانگژو ثابت کردند با همین امکانات کم چه استعدادهای درخشانی دارند.

فقط اندکی توجه می خواهند و کمی رسیدگی، و آن وقت می‌شود نتیجه‌اش این!

پرچم ایران بالاتر از همیشه، کسب مدال افتخار در رشته‌هایی که قبلاً در آنها شرکت کننده نداشتیم. میدان ورزش بهترین ویترین برای صدور فرهنگ ایرانی و اسلامی است. به امید افزایش تعداد بانوان و رشته‌ها در تورنمنت‌های بعدی

منبع: خبـر ورزشی