تینا مزدکی_ گوگل با متعهد شدن به هشت سال پشتیبانی نرم افزاری، بازار خود را گسترده کرده‌است. سایرین مانند شیائومی نیز برای مدت طولانی تری از دستگاه های جدید خود پشتیبانی می کنند. فیرفون، سازنده Niche phone، قصد دارد تا ۱۰ سال از تلفن های خود پشتیبانی کند. همه اینها باعث می‌شود فکر کنید مردم […]

- ریزش قیمت «گلکسی اس ۲۲» و «آیفون ۱۴»!

تینا مزدکی_ گوگل با متعهد شدن به هشت سال پشتیبانی نرم افزاری، بازار خود را گسترده کرده‌است. سایرین مانند شیائومی نیز برای مدت طولانی تری از دستگاه های جدید خود پشتیبانی می کنند. فیرفون، سازنده Niche phone، قصد دارد تا ۱۰ سال از تلفن های خود پشتیبانی کند. همه اینها باعث می‌شود فکر کنید مردم گوشی‌های خود را سال‌ها نگه می‌دارند. اما یک مصرف‌کننده متوسط در ایالات متحده بیش از دو سال و نیم گوشی هوشمند خود را نگه نمی‌دارد. از هر ده صاحب گوشی هوشمند، یک نفر هر سال گوشی خود را ارتقا می‌دهد.

بسیاری از این ارتقا دهنده های مکرر گوشی های قدیمی خود را می فروشند. اما همه گوشی های دست دوم پول خوبی برای شما به ارمغان نمی آورند. قیمت برخی از آنها علیرغم اینکه وضعیت یک گوشی برتر را دارند و تنها یک سال از عمرشان می گذرد، با سرعتی وحشتناک کاهش می یابند.

طبق گزارشی از سایت SimpleGhar، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ از زمان عرضه در سال ۲۰۲۲ تاکنون ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. همچنین در لیست گوشی‌هایی است که از زمان عرضه به طور میانگین هر سال بیشترین کاهش ارزش را داشته‌اند. این تئوری مطرح می‌شود که قیمت گوشی‌های سامسونگ به سرعت کاهش می‌یابد زیرا سامسونگ سالانه گوشی‌های زیادی را عرضه می‌کند.

یکی دیگر از مدل‌های پریمیوم نسبتاً جدید موجود در این لیست، OnePlus ۱۰ Pro است که اکنون از زمان عرضه‌اش در سال گذشته، حدود ۶۳ درصد قیمت اصلی خود را دارد. OnePlus Nord ۲ و Nord N۲۰ نیز جزو ده گوشی برتر هستند که سریعترین کاهش ارزش را دارند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که در میان ۲۹ برند پیشرو فناوری مصرف کننده که مورد مطالعه قرار گرفتند، محصولات OnePlus ارزش بیشتری نسبت به گجت‌های سایر شرکت‌ها از دست می‌دهند. این موضوع به تخلیه سریع باتری و عدم پاسخگویی نمایشگر نسبت داده شده است.

آیفون‌های اپل ارزش خود را بهتر از گوشی‌های برتر اندرویدی حفظ می‌کنند، اما غول کوپرتینویی نباید این شهرت را بدیهی بداند. این گزارش می‌گوید که آیفون ۱۴ سال گذشته بیش از هر گجت دیگر اپل، از جمله آیفون ۱۲، ارزش خود را از دست داده‌است. در حال حاضر ۲۴.۶۸ درصد کاهش ارزش داشته است که برای یک آیفون بسیار زیاد است. گفته می‌شود که قیمت نسبتاً بالا دلیلی برای فروش مجدد پایین آن باشد.

۲۲۷۳۲۳

منبع: خبـرآنلاین