به گزارش زیرنویس و به نقل از برخی رسانه‌ های عبری زبان، با سقوط شدید ارزش شیکل (Israeli Shekel) در مقابل ارزهای خارجی و رسیدن قیمت دلار به حدود ۳.۹۲ شیکل، بانک مرکزی اعلام کرد ۳۰ میلیارد دلار برای متعادل کردن بازار به فروش خواهد رساند. منابع آگاه در این بانک خبر دادند، آماده تعامل […]

به گزارش زیرنویس و به نقل از برخی رسانه‌ های عبری زبان، با سقوط شدید ارزش شیکل (Israeli Shekel) در مقابل ارزهای خارجی و رسیدن قیمت دلار به حدود ۳.۹۲ شیکل، بانک مرکزی اعلام کرد ۳۰ میلیارد دلار برای متعادل کردن بازار به فروش خواهد رساند.

منابع آگاه در این بانک خبر دادند، آماده تعامل با افزایش قیمت دلار به بالای ۴ شیکل هم هستند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، عملیات طوفان الاقصی فلسطینی‌ها علیه اسرائیل موجب شد شاخص بورس تل‌آویو روز کذشته ۷ درصد سقوط کند و ده‌ها …

سقوط ۷ درصدی شاخص بورس تل‌آویو

خبرگزاری رویترز گزارش داد، عملیات طوفان الاقصی فلسطینی‌ها علیه اسرائیل موجب شد شاخص بورس تل‌آویو روز کذشته ۷ درصد سقوط کند و ده‌ها پرواز از آمریکا و اروپا به مقصد تل‌آویو لغو شود.

یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه اسراییل، بورس تل آویو در معاملات امروز یکشنبه بیش از ۶ درصد در اولین ساعت آغاز معاملات سقوط کرد.

رویترز گزارش داد به دنبال عملیات فلسطینی‌ها علیه اسرائیل، شاخص اصلی بورس تل‌آویو در اولین معاملات امروز یکشنبه با ۵.۷ درصد کاهش معادل ۱۲۴ واحد به رقم ۲۰۴۰ واحد رسید و سپس در بحبوحه عملیات فروش گسترده، این افت تا مرز ۶ درصد افزایش یافت، سپس شاخص اصلی با افت شدید ۶.۷ درصدی بسته شد در حالی که شاخص بانکی ۸.۷ درصد زیان دید.

به نوشته رویترز، سرمایه گذاران در اسراییل منتظرند تا فردا دوشنبه نرخ ارز در برابر شِکِل مشخص شود در حالی که انتظار می‌رود کاهش دیگری برای واحد پول اسراییل وجود داشته باشد که به ضعف بیشتر آن می‌افزاید؛ سرمایه گذاران بورس تل آویو امسال به دلیل طرح نتانیاهو موسوم به ایجاد اصلاحات قضایی و مراحلی که قبل از تصویب آن در کنست (پارلمان) پشت سر گذاشته بود، معاملات ضعیف داشته و تحولات کنونی فشار بیشتری بر این بازار وارد کرد.

منبع خبر: رکنـا