یک مقام مسئول طالبان افغانستان از رسیدن تلفات زلزله صبح روز شنبه در هرات به ۲۴۰۰ کشته خبر داد. شبکه «طلوع نیوز» افغانستان به نقل از یک مقام وزارت رسیدگی به حوادث غیرمترقبه در دولت موقت طالبان گزارش داد، تلفات زلزله ۶.۳ ریشتری صبح روز شنبه در ولایت هرات از رقم ۲۴۰۰ کشته عبور کرده […]

یک مقام مسئول طالبان افغانستان از رسیدن تلفات زلزله صبح روز شنبه در هرات به ۲۴۰۰ کشته خبر داد.

آمار وحشتناک از تعداد قربانیان زلزله افغانستان

شبکه «طلوع نیوز» افغانستان به نقل از یک مقام وزارت رسیدگی به حوادث غیرمترقبه در دولت موقت طالبان گزارش داد، تلفات زلزله ۶.۳ ریشتری صبح روز شنبه در ولایت هرات از رقم ۲۴۰۰ کشته عبور کرده است.

«محمد جانان سائق»، سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث غیرمترقبه دولت موقت افغانستان همچنین گفت که دست کم ۲۰۰۰ تن دیگر هم در اثر این زلزله مرگبار مجروح شدند. جانان سائق پیش از این در یک نشست خبری گفته بود که حدود ۹ هزار و ۲۴۰ تن زخمی شده‌اند اما این رقم مردود اعلام شد.

پیش از این ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس، آمار قبلی جان‌باختگان زلزله هرات را ۲۰۵۶ نفر و آمار زخمی‌های زلزله را ۱۲۴۰ نفر اعلام کرد.

سازمان ملل نیز درباره این موضوع گفت:« مقامات محلی پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه تلاش‌های جستجو و نجات همزمان با گزارش‌ها مبنی بر محبوس شدن افراد زیر آوار ساختمان‌های فروریخته، تعداد تلفات افزایش یابد.» این زمین لرزه در روز شنبه ۱۵ مهر، به بزرگی ۶.۳ ریشتر شمال غربی افغانستان را لرزاند و در تاجیکستان و ایران نیز احساس شد.

فارس

+