به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد: نخستین ضربه از سوی حماس زمانی وارد آمد که از پهپادهای جدید در میادین نبرد استفاده کرد. این روزنامه در ادامه نوشت: این پهپادهای کوچک و ارزان قیمت، ساخت داخل بوده و موفق شدند سیستم‌های پیشرفته اسرائیل را هدف قرار داده و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد: نخستین ضربه از سوی حماس زمانی وارد آمد که از پهپادهای جدید در میادین نبرد استفاده کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: این پهپادهای کوچک و ارزان قیمت، ساخت داخل بوده و موفق شدند سیستم‌های پیشرفته اسرائیل را هدف قرار داده و فلج کنند؛ سیستم‌های پیشرفته‌ای که ارزش آنها به صدها هزار و چه بسا میلیون‌ها دلار می‌رسد.

در این گزارش آمده است: حماس همچنین توانست طوری خود را به پشت حصار مرزی برساند که تکنولوژی‌های اسرائیل را مغلوب خود کند. موفقیت اصلی حماس در استفاده از پهپادها برای هدف قرار دادن و انهدام تانک «مرکاوا ۴» که یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌ها در جهان به شمار می‌رود نمود پیدا می‌کند.

هاآرتص نوشت: سیستم دفاعی اسرائیل برای هدف قرار دادن موشک‌های ضدزره طراحی شده نه حملات پهپادی. پیش از این حزب الله لبنان نیز برخی از این پهپادها را برای جمع آوری اطلاعات به سمت اسرائیل فرستاده بود اما در زمان نیاز می‌توان از این پهپادها برای اهداف هجومی نیز استفاده کرد.

گردان‌های عزالدین القسام روز گذشته از هدف قرار دادن مواضع دشمن صهیونیستی با استفاده از ۳۵ پهپاد انتحاری از نوع الزواری در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داده بود.

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت که رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته انبارهای موشک سامانه گنبد آهنین را که در جریان مقابله با حملات موشکی نیروهای مقاومت علیه عسقلان و فرودگاه بن گوریون ناکام مانده بود شارژ کند.

به تازگی سرایا القدس ضمن رونمایی از پهپاد انتحاری صیاد اعلام کرده است که نیروی هوایی با پهپادهای انتحاری صیاد اهداف دقیقی را در داخل سایت‌های نظامی حساس در نوار غزه هدف قرار می‌دهد.

منبع: مـهر