به گزارش زیرنویس، حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در تماس تلفنی با سید بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد. وزیر امور خارجه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر علیه مردم فلسطین گفت: در ماههای اخیر ۲۶۰ فلسطینی از جمله […]

به گزارش زیرنویس، حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در تماس تلفنی با سید بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر علیه مردم فلسطین گفت: در ماههای اخیر ۲۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ کودک و ۱۱ زن توسط صهیونیست ها به شهادت رسیدند و بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری تشدید شده و تعداد اسرای فلسطینی به حدود ۵ هزار نفر رسیده که حدود ۲۰۰ نفر آنان زنان و کودکان هستند.

امیرعبداللهیان افزود: در عین حال حملات و تجاوزات نظامی و توهین و تعرض به مسجد الاقصی به طور مستمر در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار دارد و نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ مقاومت بوده است.

وزیر امور خارجه با قدردانی از مواضع عمان در حمایت از مردم فلسطین افزود: ایران و عمان همواره از فلسطین حمایت کرده‌اند و در شرایط کنونی مردم غزه و کرانه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت‌های اسلامی هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به گفتگو با برخی از وزرای کشورهای اسلامی، پیشنهاد کرد نشست اضطراری وزرای کشورهای اسلامی به زودی برگزار شود.

وزیر خارجه عمان نیز در این گفتگو اظهار داشت: در سایه شهادت صدها تن از غیر نظامیان بی‌گناه و بی‌پناه در غزه، ما هم مثل کشورهای دنیا و منطقه با مردم فلسطین ابراز همدردی می‌کنیم.

البوسعیدی تاکید کرد: مساله فلسطین باید در صدر دستور کار جهانی قرار بگیرد و جامعه جهانی حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت بشناسد.

وزرای امور خارجه ایران و عمان بر تداوم رایزنی و همفکری در خصوص تحولات منطقه و پیگیری برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی توافق کردند.

منبع خبر: رکنـا