بهترین روش برای برق انداختن اکسسوری های طلا در خانه
بهترین روش برای برق انداختن اکسسوری های طلا در خانه

هر جواهر و اکسسوری دارای یک لایه محافظ است که پس از استفاده کردن‌های مکرر، لایه محافظ خود را از دست می‌دهد و به مرور زمان سطح آن مات و خش‌دار می‌شود. تمامی اکسسوری‌ها نیازمند این هستند که در بهترین حالت خود نگه‌داری شوند تا بتوانند به شما آن زیبایی مد نظر را هدیه دهند. […]

- بهترین روش برای برق انداختن اکسسوری های طلا در خانه

هر جواهر و اکسسوری دارای یک لایه محافظ است که پس از استفاده کردن‌های مکرر، لایه محافظ خود را از دست می‌دهد و به مرور زمان سطح آن مات و خش‌دار می‌شود. تمامی اکسسوری‌ها نیازمند این هستند که در بهترین حالت خود نگه‌داری شوند تا بتوانند به شما آن زیبایی مد نظر را هدیه دهند. مهم نیست که اکسسوری شما از چه نوع فلزی ساخته شده است، برق انداختن هر نوع فلزی به روش‌های ساده امکان پذیر است.

ما در این مطلب بهترین روش برق انداختن و پولیش کردن اکسسوری‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید به راحتی با روش‌‌های خانگی، جواهرات مورد علاقه خود را پولیش کنید و آنها را به زیبایی سابق خود برگردانید. با ما همراه باشید!

شناخت نوع فلز اکسسوری

بهترین روش برای برق انداختن اکسسوری های طلا در خانه

بیشتر جواهرات و اکسسوری‌ها از جنس طلا ساخته می‌شوند. طلا فلزی ارزشمند و زیبا است که دارای رنگ زرد خورشید مانندی است که نظر هر کسی را به زیبایی خود جذب می‌کند. این فلز زیبا یکی از محبوب‌ترین فلزها برای ساخت جواهرات در دنیای طلا و جواهر است که معمولا با فلزهای دیگر همراه می‌شود تا یک آلیاژ مناسب از آن ساخته شود. این آلیاژها به فلز طلا کمک می‌کنند که مقاومت بیشتری داشته باشند و در مرورزمان دیرتر شکل خود را از دست بدهند.

طلای سفید یکی از آلیاژهای محبوب طلا است که به دلیل داشتن فلز نقره و یا پالادیوم در ترکیب آن، دارای رنگ سفید زیبایی است. همچنین طلای رزگلد یکی دیگر از آلیاژهای طلا است که با مس ترکیب شده و رنگ خاص و جذابی را به وجود می‌آورد. به احتمال بسیار زیاد طلای استفاده شده در اکسسوری‌های شما دارای عیار ۱۴ و یا عیار ۱۸ هستند که این عیار مقدار خلوص فلز طلای شما را مشخص می‌کند.

مقدار خلوص آلیاژ طلا به طور معمول بر روی بدنه اکسسوری‌های شما هک شده است که به صورت یک عدد سه رقمی نیز نوشته می‌شود. شمش طلا یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری است که از طلای خالص و یا ۱۸ عیار ساخته شده است و در وزن‌های مختلف قابل دسترسی و خرید است. شما همین حالا می‌توانید به صفحه قیمت امروز شمش طلا در سایت دیجی کالا مراجعه کنید و شمش طلا را با بهترین قیمت خریداری کنید و به روش ایمن درب منزل خود تحویل بگیرید.

بهترین موقع برای پولیش اکسسوری

بهترین موقع برای تمیز کردن جواهرات هنگامی است که احساس می‌کنید اکسسوری شما مات و کدر شده. بهترین روتین برای تمیز کردن جواهراتی که به صورت روزانه از آنها استفاده می‌شود، هفته‌ای یکبار است تا جواهرات شما بتوانند زیبایی و درخشندگی خود را در طولانی مدت حفظ کنند. فلز طلا به طور طبیعی جذب کننده خاک و کثیفی است. به همین دلیل است که قبل از به فروش رسیدن و استفاده ازآن، طلاسازان یک لایه محافظ بر روی آنها قرار می‌دهند.

بهترین روش برای پولیش اکسسوری‌های طلایی بدون سنگ

بهترین روش برای برق انداختن اکسسوری های طلا در خانه

این روش بهترین روش برای اکثر جواهرات بدون سنگ و دارای سنگ‌های غیر قیمتی است. توجه داشته باشید که هیچ موقع اکسسوری‌های خود را داخل و یا نزدیک سینک شست و شو و تمیز نکنید چراکه احتمال گم شدن و از دست رفتن سنگ‌های جواهرات شما وجود دارد. بهترین کار این است که جواهرات خود را بر روی یک حوله نرم قرار دهید و سپس به تمیز کردن آن بپردازید. برای تمیز کردن و برق انداختن جواهرات خود، این مراحل را انجام دهید:

  • شوینده ظرف و آب گرم را با هم مخلوط کنید: آب گرم را در ظرف کم عمقی بریزید و سپس مقداری مایع شوینده ظرف را به آن اضافه کنید. با استفاده از یک مسواک نرم محلول خود را هم بزنید تا حباب‌های ریز اطراف ظرف ایجاد شود.
  • جواهرات خود را در محلول خیس کنید: اکسسوری خود را در محلول شوینده خود قرار دهید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه در این محلول بماند.
  • هر قسمت را با استفاده از مسواک تمیز کنید: اکسسوری خود را از ظرف محلول خارج کنید و با استفاده از مسواک نرم، همگی قسمت‌ها را به آرامی تمیز کید. به گوشه‌ها و لبه‌ها توجه داشته باشید و به خوبی مسواک خود را به همگس قسمت‌ها بکشید تا اکسسوری شما به خوبی تمیز شود.
  • جواهرات خود را با آب سرد شست و شو دهید: جواهرات خود را پس از اتمام تمیز کردن، زیر آب سرد گرفته و اجازه دهید تا همه قسمت‌های آن به خوبی شسته شود.
  • جواهرات خود را خشک کنید: پس از شست و شو، جواهرات خود را بر روی یک پارچه و یا حوله نرم قرار دهید و به آن اجازه خشک شدن دهید. شما همچنین می‌توانید سطح جواهرات خود را با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید و به مقدار کی سطح جواهرات را با این کار پولیش دهید.

سکه طلا یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است و می‌تواند یک هدیه مناسب برای هر مراسم و مجلسی باشد. شما هم‌اکنون می‌توانید به صفحه قیمت سکه آنلاین در دیجی کالا بروید و سکه طلا را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بهترین روش برای پولیش و برق انداختن اکسسوری‌های دارای سنگ قیمتی

برخی از سنگ‌های قیمتی در مقابل شوینده‌های مختلف مقاوم هستند و شست و شوی آنها با مواد ذکر شده در بالا کاملاً بدون مشکل است. سنگ‌های مثل الماس، یاقوت قرمز و کبود، آماتیس و انواع کوارتزها در مقابل مواد شست و شو دهنده مقاوم هستند و امکان تمیز شدن با آنها را دارند.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از مواد شوینده بر روی سنگ‌های فیروزه، زمرد، اپال و حتی مروارید استفاده نکنید چرا که باعث آسیب زدن به این نوع سنگ‌ها می‌شود.

کلام آخر

همانطور که گفته شد اکسسوری‌ها و جواهرات به راحتی قابل شست و شو هستند. یکی دیگر از روش‌ها برای پولیش جواهرات بزرگ‌تر، استفاده از یک تکه پارچه جین است. شما می‌توانید پارچه جین را به آرامی بر روی جواهرات خود بکشید تا خط و خش‌های کوچک را از بین ببرید و طلای خود را جلا دهید. این مطلب سعی به معرفی کردن بهترین روش برای جلا و برق انداختن اکسسوری‌های طلا را داشت تا به شما راحت‌ترین روش خانگی را بیاموزد. از همراهی شما متشکریم!

 

نویسنده: امیرحسین نظری

منبع: اطلاعات انلاین