وقتی گفتم به خاطر پرسپولیس VAR نمی‌آورند دلیلش همین بود/ گلی که پرسپولیس خورد از انتهای سالن پذیرایی خانه ما هم معلوم بود
وقتی گفتم به خاطر پرسپولیس VAR نمی‌آورند دلیلش همین بود/ گلی که پرسپولیس خورد از انتهای سالن پذیرایی خانه ما هم معلوم بود

پیشکسوت استقلال گفت: باعث تاسف است که بار دیگر تا استقلال خواست راه بیافتد و برنده شد لیگ تعطیل می‌شود.

مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت تیم استقلال  درباره پیروزی تیم استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: باعث خوشحالی است که بچه‌های استقلال توانستند بعد از مدت‌ها تعطیلی خودشان را در کورس رقابت نگه دارند. همین که توانستند در بیرون از خانه ۳ امتیاز را کسب کنند اتفاق مهمی است که نباید آن را فراموش کرد.

وی افزود: اما باعث تاسف است که بار دیگر تا استقلال خواست جان بگیرد و برنده شد لیگ تعطیل می‌شود. دفعه قبل هم بعد از شکست ناجوانمردانه مقابل سپاهان با آن وضعیت داوری، ما استقلال خوزستان را بردیم که دوباره اوج بگیریم ولی دوباره لیگ را ۴۰ روز تعطیل کردند. حالا هم استقلال برنده شد تا به استقبال بازی بعد برود که دوباره دو هفته مسابقات خوابید! همین که تیم برنده شد باعث خوشحالی است. چون در این مدت تیم‌های دیگری هم که در بالای جدول بودند برنده شدند اما برنده شدن داریم تا برنده شدن! یک تیم با تلاش خودش برنده می‌شود بعضی تیم‌ها با لطف و گوشه چشم داوران! همه دیدند که پرسپولیس در مسابقه با گل گهر سیرجان چطور حق این تیم را ضایع کرد.

فنونی زاده درباره صحنه پرحرف و حدیث بازی تیم‌های زتوضیح داد: توپی که به سمت دروازه پرسپولیس رفت از خط رد شد. این صحنه از ته پذیرایی خانه ما هم معلوم بود. بیرانوند توپ را از وسط دروازه بیرون انداخت و دوباره بازی به جریان افتاد. نمی دانم کمک داور و داور در آن لحظه چه فکری کردند! ولی هر فکری کردند واقعاً ظلم در حق سایر تیم‌ها بود. اگر قرار باشد اوضاع به این شکل پیش برود باید لیگ را تعطیل کنند. قشنگ در روز روشن حق استقلال و بقیه را می خورند ولی به این تیم لطف می کنند. چون بقیه فقط دارند تلاش الکی می‌کنندد برای پرسپولیس گل آفساید را قبول می‌کنند، توپی که از خط دروازه‌اش رد شده گل قبول نمی‌کنند، ولی مهرداد محمدی را درون ۱۸ قدم تیم مس رفسنجان می‌زنند هیچکس توجهی ندارد! همه این‌ها به خاطر نبودن کمک داور ویدیویی است.

وقتی گفتم به خاطر پرسپولیس VAR نمی‌آورند دلیلش همین بود/ گلی که پرسپولیس خورد از انتهای سالن پذیرایی خانه ما هم معلوم بود/ در روز روشن حق استقلال را می‌خورند
ورود تجهیزات VAR به استادیوم آزادی برای برگزاری دیدار پرسپولیس مقابل النصر

بازیکن قدیمی استقلال افزود: آن زمان که بحث آوردن کمک داور ویدیویی مطرح شد و من گفتم نمی‌خواهند بیاورند چون یک تیم بیشتر از همه ضرر می‌کند، منظورم پرسپولیس بود. البته همه می‌دانستند. الان هم همه به حرف من رسیدند. دلیلش همین بود. به خاطر این روزها نمی‌خواستند VAR در فوتبال ما باشد. توپی که از ته خانه ما مشخص بود از خط رد شده VAR  صددرصد آن را گل می‌گرفت و آن وقت دو امتیاز تیم پرسپولیس می‌پرید و آقایان نمی‌دانستند چه کار کنند.

فنونی‌زاده ادامه داد: همانطور که دیدید با یک فشار از کنفدراسیون فوتبال آسیا، VAR را آوردند و در مسابقات خانگی از آن استفاده کردند ولی برای لیگ قهرمانانt حضرات تاکید دارند که ما نمی‌توانیم VAR را وارد ایران کنیم! پس چطور برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا وارد ایران شد؟ می‌گفتند جایگاهش را نداریم که در استادیوم کار بگذاریم ولی همه اتفاقات افتاد! کاملاً واضح است که چه اتفاقاتی پشت پرده در حال رخ دادن است. جام جهانی ۲۰۱۸روسیه ۷ سال پیش برگزار شد VAR داشت، الان همه دنیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند ولی چون ممکن است اشتباهات داوری بازی های پرسپولیس لو برود نمی‌گذارند این تکنولوژی به ایران بیاید اما بالاخره یک روزی می‌آید.

منبع: خبـر ورزشی