مردی که دوست قدیمی‌اش را کشته مدعی است مقتول به همسر او تجاوز کرده بود.     مردی افغان که در تهران هموطنش را به قتل رسانده و فرار کرده بود، خود را تسلیم کرد؛ اما ادعاهای او پرونده را وارد مرحله‌ای جدید کرد و تحقیقات برای بررسی آنها آغاز شده است.   رسیدگی به […]

 مردی که دوست قدیمی‌اش را کشته مدعی است مقتول به همسر او تجاوز کرده بود.

 

 

مردی افغان که در تهران هموطنش را به قتل رسانده و فرار کرده بود، خود را تسلیم کرد؛ اما ادعاهای او پرونده را وارد مرحله‌ای جدید کرد و تحقیقات برای بررسی آنها آغاز شده است.

 

رسیدگی به این پرونده از ساعت ۱۰ شب شنبه ۶ مهر پس از گزارش قتل نگهبان ساختمانی در شرق تهران به بازپرس موسی رضازاده آغاز شد. بازپرس جنایی و تیم تحقیق با حضور در محل پی بردند مقتول ۳۴ ساله نگهبان ساختمان به نام احمد بوده و برادرش جسد را پیدا کرده است. بنابراین او تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: من مشغول کارهای معمول خود بودم که برادر دیگرم که در ترکیه کار و زندگی می‌کند با من تماس گرفت و گفت از احمد خبر ندارد. برادرم در ترکیه نگران احمد بود چون آخرین باری که با او صحبت کرده بود یک مهمان داشت که احمد و آن مهمانش اختلافی قدیمی با هم داشتند.

 

برادر مقتول در ادامه گفت: من و برادرم از افغانستان به ایران آمدیم و کارگری می‌کردیم. یکی از برادران‌مان هم در ترکیه کار می‌کند و یک روز قبل احمد به صورت تصویری با او صحبت کرده و لحظات کوتاهی فردی به نام بصیر را به برادرم نشان داده بود که آن شب مهمان او بود. احمد چند سال پیش در افغانستان دختری را می‌خواست که آخرین مهمانش هم خواهان همان دختر بود و در آخر دختر با آن مهمان ازدواج کرد. بعد از آن برادرم و آن فرد مدت‌ها با هم درگیر بودند که در نهایت با وساطت ریش‌سفیدان ماجرا تمام شد اما آنها دیگر با هم ارتباط نداشتند و نمی‌دانم چرا بصیر پیش احمد رفته بود. برادرم که در ترکیه است به من گفت با احمد تصویری صحبت می‌کرده که احمد به او گفته مهمان دارد و برای لحظاتی مهمانش را نشان داده. به هر حال بصیر و برادرم با هم رقیب عشقی بودند و چند باری هم درگیر شده بودند و بصیر که با آن دختر ازدواج کرد، درگیری‌شان پایان یافت. اما چرا باید بعد چند سال سراغ برادرم بیاید و الان احتمال می‌دهم او برادرم را به قتل رسانده است.

 

با به دست آمدن این نتایج شناسایی مخفیگاه مهمانی که رقیب عشقی مقتول بود، در دستور کار قرار گرفت و جسد مقتول که به تشخیص کارشناسان پزشکی قانونی جای ۱۴ ضربه چاقو روی بدنش مشهود بود به اداره پزشکی قانونی انتقال یافت تا معاینات دقیق‌تری روی آن انجام شود.

 

در حالی که تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت ۱۰ روز پس از این جنایت، متهم فراری نزد پلیس رفت و خود را معرفی کرد. او در تحقیقات بخشی از گفته‌های برادر مقتول را تایید کرد اما گفت: بعد از وساطت ریش‌سفیدها فکر می‌کردم ماجرای رقابت عشقی تمام شده برای همین همسر و مادرم را در افغانستان گذاشتم و به ایران آمدم، اما انگار ماجرا برای احمد تمام نشده بود. حدود یک سال قبل، زمانی که من برای کار به ایران آمده بودم، او در افغانستان به خانه‌ام رفته، مادرم را در اتاقی زندانی کرده و به همسرم تجاوز کرده بود. بعد هم آنها را تهدید کرده که از این ماجرا به من حرفی نزنند ولی مادرم نتوانست طاقت بیاورد و چهار ماه قبل همه چیز را برایم تعریف کرد.

 

این متهم درباره نحوه قتل هم گفت: من به فکر انتقام از احمد افتادم. شب حادثه به همراه یکی از دوستانم به بهانه شب‌نشینی به محل کارش رفتم و چند دقیقه بعد او را با ضربات چاقو کشتم. بعد از قتل هم فرار کردم و ماجرا را در تماس با خانواد‌ه‌ام تعریف کردم که آنها از من خواستند خودم را معرفی کنم، من هم تسلیم شدم.

با اعترافات مرد افغان، به دستور بازپرس جنایی، متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در مورد پرونده و ادعای او ادامه دارد.

اعتمادآنلاین

+