به گزارش زیرنویس از همدان، میثم پورطلوعی با بیان اینکه روزانه ۴۶ تن تخم‌مرغ در استان همدان تولید می‌شود، اظهار کرد: سرانه مصرف تخم‌مرغ در استان همدان به ازای هر نفر ۱۲ کیلوگرم است. سرپرست مدیریت طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به وجود ۳۶ واحد مرغ تخم‌گذار در استان همدان، اضافه کرد: از این […]

به گزارش زیرنویس از همدان، میثم پورطلوعی با بیان اینکه روزانه ۴۶ تن تخم‌مرغ در استان همدان تولید می‌شود، اظهار کرد: سرانه مصرف تخم‌مرغ در استان همدان به ازای هر نفر ۱۲ کیلوگرم است.

سرپرست مدیریت طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به وجود ۳۶ واحد مرغ تخم‌گذار در استان همدان، اضافه کرد: از این تعداد؛ ۳۱ واحد تخم‌گذار و پنج واحد پولت است.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر ۲۷ واحد تخم‌گذار با یک میلیون و ۲۴۰ هزار قطعه در استان همدان فعال است و در شش ماهه دوم سال پنج واحد با ۳۰۰ هزار قطعه وارد مدار تولید می‌شود.

پورطلوعی افزود: مصرف روزانه تخم‌مرغ در استان همدان ۵۵ تن است که اختلاف بین تولید و نیاز استان از طریق استان‌های همجوار و در فصل تابستان نیز از تولید واحدهای کوچک روستایی تأمین می‌شود.

به نقل از ایسنا؛ وی با تأکید بر اینکه مشکلی از بابت تأمین تخم‌مرغ وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در زمستان نیز با فعالیت واحدهای جایگزین مشکلی از بابت تأمین تخم‌مرغ نخواهیم داشت.

منبع خبر: رکنـا