واکنش تند به جریمه ۵۰ میلیاردی سپاهان و پرسپولیس
واکنش تند به جریمه ۵۰ میلیاردی سپاهان و پرسپولیس

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال درباره کسر امتیاز از سپاهان و پرسپولیس و جریمه ۵۰ میلیارد تومانی دو باشگاه توضیح داد.

 

 بعد از کسر ۴ امتیاز از سپاهان و جریمه ۴۰ میلیارد تومانی این باشگاه، امروز کمیته انضباطی حکم خود درباره تخلف باشگاه پرسپولیس مبنی بر رعایت نکردن قوانین نقل و انتقالاتی را صادر کرد و مشخص شد این کمیته سرخپوشان پایتخت را به کسر یک امتیاز و ۱۰ میلیارد تومان جریمه محکوم کرده است.

جریمه جمعا ۵۰ میلیارد تومانی سپاهان و پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی حواشی زیادی را در فضای فوتبال ایجاد کرده و حتی رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس نیز شب گذشته در این خصوص واکنش تندی داشت.

در چنین شرایطی منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ توضیحاتی را ارائه کرد. قنبرزاده در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان تهران درباره احکام صادر شده علیه سپاهان و پرسپولیس گفت: «این احکام قطعی نیست و باید به استیناف بروند تا رای قطعی صادر شود. هروقت استیناف تصویب کرد می‌شود درباره‌اش صحبت کرد.»

او درباره بیانیه‌های دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان و انتقاد از جرایم سنگین (۵۰ میلیارد تومان برای دو باشگاه) تاکید کرد: «این مسائل در شان مقامات قضایی فدراسیون فوتبال نیست؛ افراد نباید از چنین جملاتی در قبال ارکان قضایی ما استفاده کنند. اطمینان داشته باشید ارکان قضایی ما کاملا مستقل هستند، کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف مستقل جلو می‌روند و شاهد بودید که به صورت مستقل در همین موضوع کمیته انضباطی رای صادر کرد.»

قنبرزاده درباره اصلاح قراردادهای باشگاه سپاهان و ثبت قرارداد دابو و آل کثیر گفت: «ما از باشگاه سپاهان تشکر کردیم. آنها قرارداد سال دوم عیسی آل کثیر را تغییر دادند و بند کارگزار هم حذف شد. درباره بازیکن خارجی‎‌شان نیز این اتفاق افتاد.»

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پایان افزود: «باشگاه سپاهان از کارگروه نظارت بر قراردادها و سازمان لیگ شکایت کرد که چرا ما موضوع سال دوم قراردادها را وسط کشیدیم؟ آنها می‌گفتند در سال اول رعایت کرده‌اند. با این حال کمیته انضباطی گفت که باید قراردادهایشان اصلاح شود.»

منبع: خبـر ورزشی