اتفاق عجیب و غریب در استقلال؛ اختلاف رقم وحشتناک ۱۰۰میلیارد تومانی
اتفاق عجیب و غریب در استقلال؛ اختلاف رقم وحشتناک ۱۰۰میلیارد تومانی

باشگاه استقلال در اعلام مبلغ قرارداد بازیکنان و کادرفنی خود به سازمان بورس دچار یک خطای ۱۰۰ میلیارد تومانی شده بود!

ساعاتی پیش (۱۱:۵۷ ظهر سه‌شنبه) جدول قراردادهای بازیکنان و کادرفنی باشگاه استقلال در سامانه کدال سازمان بورس بارگذاری شد و در دسترس عموم قرار گرفت. مبلغ اعلام‌شده در این جدول برای سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۳ یعنی فصل جاری لیگ برتر، مجموعا ۲۲۳ میلیارد تومان برای همه بازیکنان و کادر فنی باشگاه استقلال بود.

اطلاعیه اول استقلال روی سایت کدال
اطلاعیه ۱۰۹۰۵۲۱ در سایت کدال سازمان بورس

نکته این‌که در سند افشای فوق، مستندات مربوطه (نامه اصلی باشگاه) همراه اطلاعیه آپلود نشده بود. موضوعی که ساعتی بعد در سایت کدال اطلاع‌رسانی و اصلاحیه‌ای منتشر شد تا فایل ضمیمه در دسترس قرار گیرد.

اطلاعیه استقلال در سازمان بورس
صفحه اصلی کدال که ساعت بارگذاری اطلاعیه و نبود فایل ضمیمه را نشان می‌دهد
اصلاحیه باشگاه استقلال در سایت کدال
اطلاعیه ۱۰۹۰۶۲۵ در سایت کدال؛ فایل ضمیمه شد

فایل ضمیمه‌شده که همان نامه باشگاه استقلال به امضای علی خطیر است، مبلغ کل را طبق اطلاعیه و ۲٬۲۳۰٬۰۰۰میلیون ریال (معادل ۲۲۳میلیارد تومان) نشان می‌دهد. در این نامه مشخص شد این مبلغ مربوط به قرارداد ۱۴۲ نفر از بازیکنان و کادر فنی باشگاه استقلال، اعم از تیم بزرگسالان و تیم‌های پایه بوده است.

نامه اول خطیر استقلال به سازمان بورس
اولین فایل باشگاه استقلال- نامه خطیر درباره مبلغ قرارداد

اما شگفت‌انگیز این‌که ساعاتی بعد اطلاعیه جدیدی روی سایت سازمان بورس قرار گرفت که خبر از اشتباه در اعلام مبلغ کل می‌داد؛ طبق اصلاحیه جدیدی که روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته، مبلغ صحیح ۳۲۳میلیارد تومان بوده و باشگاه استقلال در نامه ارسالی اولیه مرتکب یک خطای مختصر ۱۰۰میلیاردی شده است! اشتباهی که پیشاپیش حدس می‌زنیم به شباهت عدد ۲ و ۳ و فقط یک دندانه کم‌تر توجیه خواهد شد، اما برای نامه‌هایی با مضامین مالی و در این سطح، آن‌هم با هدف شفاف‌سازی، به‌هیچ‌عنوان قابل قبول نیست!

مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال
اطلاعیه ۱۰۹۰۷۲۹- مبلغ صحیح ۳۲۳ میلیارد تومان است!
نامه اصلاحیه استقلال درباره مبلغ قرارداد
دومین فایل باشگاه استقلال؛ اصلاحیه مبلغ قرارداد

از نکات حاشیه‌ای این‌که شماره نامه اول ۱۶۸۸ بوده اما نامه جدید ۱۶۶۶ شماره خورده است؛ امضاهای دو نامه هم انطباق دقیق ندارند پس نمی‌توان نتیجه گرفت که از «مُهرِ امضا» استفاده شده. همین!

منبع: خبـر ورزشی