بسیاری از مردم معتقدند که نوشیدن مایعات گرم به رقیق شدن مخاط و کاهش گرفتگی بینی کمک می‌کند و می‌تواند گلودرد و سرفه را تسکین دهد. دمنوش‌های زیر از بهترین نوشیدنی‌هایی هستند که می‌توانید هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مصرف کنید: ۱- دمنوش زنجبیل: در هنگام ابتلا به این بیماری‌ها بدن دچار التهاب می‌شود […]

بسیاری از مردم معتقدند که نوشیدن مایعات گرم به رقیق شدن مخاط و کاهش گرفتگی بینی کمک می‌کند و می‌تواند گلودرد و سرفه را تسکین دهد. دمنوش‌های زیر از بهترین نوشیدنی‌هایی هستند که می‌توانید هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مصرف کنید:

۱- دمنوش زنجبیل: در هنگام ابتلا به این بیماری‌ها بدن دچار التهاب می‌شود و دمنوش زنجبیل به‌دلیل داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند با این عارضه مقابله کند. تعدادی از تحقیقات هم نشان داده‌اند که زنجبیل به درمان گلودرد، کاهش عفونت گلو و رفع گرفتگی بینی کمک می‌کند.

۲- دمنوش نعناع: این گیاه هم دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. بسیاری از افراد معتقدند که منتول موجود در نعناع گرفتگی سینوس‌ها را از بین می‌برد و نفس کشیدن را آسان‌تر می‌کند.

۳- دمنوش اکالیپتوس: اکالیپتوس حاوی ترکیبی به‌نام سینئول است که از آن معمولا به‌عنوان یک ماده طعم‌دهنده و معطر در قطره‌ها و داروهای ضدسرفه استفاده می‌شود. سینئول نه‌تنها طعم لذت‌بخشی دارد، بلکه به‌دلیل داشتن خواص ضدالتهابی علایم تنفسی را بهبود می‌بخشد.

۴-دمنوش لیموترش: استفاده از دمنوش لیموترش یا اضافه کردن چند قطره لیموترش به سایر دمنوش‌ها یک راهکار خانگی بسیار محبوب برای تسکین علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزاست؛ چرا که لیموترش به‌دلیل داشتن ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۵- دمنوش بابونه: گروهی از محققان بر این باورند که دمنوش بابونه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا عفونت‌های ویروسی را سریع‌تر از بین ببرد. به یاد داشته باشید که استفاده از دمنوش بابونه در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

بهترین‌ها دمنوش‌ها برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا

بیشتر بخوانید:

این میوه زمستانه چربی‌های اضافه را آب می‌کند

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین