به گزارش زیرنویس، به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام در چهارمین روز هفته جاری، سراسر سبزپوش بود. رشد دسته‌جمعی نمادهای بازار در تمامی گروه‌ها، توانست شاخص‌های کل بورس و فرابورس و شاخص هم‌وزن را بالا ببرد. اگرچه حجم و ارزش معاملات خرد همچنان در سطح رکودی باقی ماند. عملکرد شاخص‌ها شاخص کل بورس روز سه‌شنبه […]

به گزارش زیرنویس، به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام در چهارمین روز هفته جاری، سراسر سبزپوش بود. رشد دسته‌جمعی نمادهای بازار در تمامی گروه‌ها، توانست شاخص‌های کل بورس و فرابورس و شاخص هم‌وزن را بالا ببرد. اگرچه حجم و ارزش معاملات خرد همچنان در سطح رکودی باقی ماند.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس روز سه‌شنبه با رشد هشت هزار و ۴۷۰ واحدی، معادل ۰.۴۲ درصد بالا رفت و در پله دو میلیون و ۱۴ هزار واحد قرار گرفت تا فاصله خود از لبه پرتگاه را بیشتر کند. روز سه‌شنبه همچنین شاخص هم‌وزن نیز بیش از پنج هزار واحد رشد کرد و با صعود ۰.۷۳ درصدی به سطح ۶۸۵ هزار و ۹۶۹ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس هم روز سه‌شنبه مثبت بود و با افزایش ۱۵۲ پله‌ای معادل ۰.۶۱ درصد بالا رفت و در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۴۳ واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن این بازار نیز رشد هزار و ۱۶۸ واحد رشد کرد و با افزایش ۰.۹۶ درصدی به پله ۱۲۲ هزار و ۵۳۱ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

روز سه‌شنبه بورس تهران شاهد معاملاتی به ارزش سه هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان بود. فرابورس نیز در این روز معاملاتی به ارزش ۶ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان را تجربه کرد که از این میزان تنها ۲۱۷ میلیارد تومان سهم معاملات سهام شرکت‌ها بود.

در این میان البته باید اشاره داشت که روز سه‌شنبه، حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به ترتیب ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و سه هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است روز سه‌شنبه، حقیقی‌ها ۵۶ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

پیش بینی بورس چهارشنبه

شاخص کل بورس تهران روز سه‌شنبه به مدد شرکت‌های نفتی و پالایشی رشد کرد و در محدوده سبزرنگ قرار گرفت. اگرچه نمی‌توان از نقش گروه خودرو در تقویت شاخص کل چشم پوشید؛ چرا که به لطف رشد دوباره قیمت دلار، قیمت خودرو نیز این روزها جهش و کام خودرویی‌ها را شیرین کرده است.

در همین حال باید به روند معاملات در گروه‌هایی نظیر املاک و مستغلات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، دارویی‌ها و غذایی‌ها هم اشاره کرد. روز سه‌شنبه گروه فلزات اساسی هم با خوش‌بینی نسبت به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر پایان بازی بذرپاش با بورس کالا و ماندگاری فولاد در این بازار، یکپارچه سبزپوش شد.

به نظر می‌رسد هیجان جنگ مدیترانه در بورس تهران فروکش کرده و سهامداران را به معاملات منطقی بازگردانده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد روز چهارشنبه هم معاملات بر مدار منطق و تحلیل انجام شود. به‌ویژه اینکه گزارش‌های شرکت‌ها نیز خوش‌بینی را در بازار افزایش دهد. با این حال همچنان ریسک فروش‌های آخر هفته بر سر بازار قرار دارد.