اردوغان: آب و برق در غزه را قطع کرده‌اند، پس حقوق بشر کجاست؟
اردوغان: آب و برق در غزه را قطع کرده‌اند، پس حقوق بشر کجاست؟

اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی تصریح کرد: آب و برق در غزه را قطع کرده‌اند، پس حقوق بشر کجاست؟؛ اسرائیل بمباران فلسطین‌ را متوقف کند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در پی نشست کابینه در مجتمع ریاست جمهوری این کشور در رابطه با تنش آفرینی‌های اخیر اشغالگران قدس گفت: معتقدیم که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین با یکپارچگی جغرافیایی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس، صلح به منطقه باز نخواهد گشت.

اردوغان در ادامه افزود: ما از اسرائیل می‌خواهیم که بمباران خاک فلسطین را متوقف کند. ویران کردن غزه با حملات هوایی و زمینی، بمباران مساجد و کشته شدن کودکان، زنان، سالمندان و غیرنظامیان بی‌ گناه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این مقام ترکیه مدعی شد: ما همیشه گفته ایم و می‌ گوییم که راضی نیستیم خون از دماغ یک بی‌ گناه بریزد!

رئیس جمهور ترکیه گفت: همانطور که همواره می‌گوئیم در صلح عادلانه بازنده‌ای وجود ندارد. آمادگی‌های لازم را برای تأمین کمک های بشردوستانه مورد نیاز مردم غزه انجام می‌ دهیم. اعلام می‌ کنم که ترکیه در صورت درخواست طرفین، آماده هرگونه میانجیگری از جمله در موضوع تبادل زندانیان است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان گفت: قصد دارم طی روز جاری با رئیس جمهور روسیه (ولادیمیر پوتین) درباره تنش‌های فلسطین و اسرائیل گفتگو کنم. تنش‌های اخیر طی یک یا دو هفته پایان نخواهد یافت، جلوگیری از درگیری‌ها مستلزم تلاش است.

به گزارش آناتولی، وی در سخنانی افزود: هم اکنون آب غزه را قطع کرده اند. پس حقوق بشر کجاست؟ برق غزه هم قطع شده است. چرا هیچ اثری از حقوق بشر نیست؟

منبع: مـهر