اشغالگران صهیونیست مرتکب جنایت نسل کشی شده و در تجاوزات خود علیه غزه از بمب‌های حاوی فسفر استفاده می‌کنند. ا

 

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در برابر سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند.

شهادت شماری از اعضای خانواده فرمانده قسام/ مساجد و دانشگاه‌های غزه زیر بمباران

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه خانه پدری محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام را در خان یونس در جنوب نوار بمباران کردند.

در این حمله شماری از اعضای خانواده ضیف به شهادت رسیدند. منابع محلی اعلام کردند که این حمله منجر به شهادت برادر، فرزند و نوه محمد ضیف شده است.

جنگنده‌های اسرائیلی اطراف مسجد عبدالله عزام در غرب خان یونس را هدف قرار دادند. دانشگاه اسلامی در غرب غزه نیز هدف حمله جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت.

ضربه بی‌سابقه «طوفان الاقصی» به اقتصاد رژیم صهیونیستی/ برجای ماندن خسارت چندین میلیاردی

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که خسارات مالی وارد شده به رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی شدیدترین خسارات مالی در تاریخ این رژیم جعلی به شمار می‌رود.

این رسانه‌ها گزارش دادند: خسارات وارد شده به شهرک‌های اطراف نوار غزه بسیار گسترده است. ۲۰ شهرک تخریب شده و بخش زیادی از آنها به صورت کامل سوخته‌اند. کارمندان سازمان مالیات برآورد کرده‌اند که تنها در روز نخست جنگ، مناطق نزدیک به نوار غزه متحمل یک خسارت ۳ میلیارد شِکِلی شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: در هیچکدام از جنگ‌های گذشته شاهد برجای ماندن این حجم از خسارات مالی نبوده‌ایم. یک منبع بلندپایه در امور مالی رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که برخی شهرک‌ها به صورت کامل ویران شده و سوخته‌اند و باید از نو بنا شوند.

رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند: برخی ساختمان‌های شهرک‌های اطراف نوار غزه باید کاملاً از بین برود و مجدداً بنا شود. شاهد سوخته شدن زیرساخت‌ها و صدها خودرو در این منطقه هستیم. زمین‌های کشاورزی در اطراف نوار غزه دیگر قابلیت کشت و زراعت تا مدت طولانی ندارند.

در ادامه این گزارش آمده است: خسارات مالی غیرمستقیم مانند ضررهای وارد آمده به بخش گردشگری نیز وجود دارد که تا مدتهای طولانی تأثیر منفی بر اقتصاد اسرائیل می‌گذارد.

پیش از این بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که یک طرح اضطراری برای فروش ارز خارجی به مبلغ ۳۰ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) را با هدف ممانعت از کاهش شدید ارزش شِکِل اجرا می‌کند.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که در آینده نزدیک تا حد لازم در بازار فعالیت خواهد کرد تا نوسانات نرخ ارز شِکِل را آرام و نقدینگی لازم برای ادامه فعالیت منظم بازارها را تأمین کند.

«امیر یارون»، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این بانک بلافاصله ۳۰ میلیارد دلار خواهد فروخت و در صورت لزوم، ۱۵ میلیارد دلار اضافی از طریق معاملات سوآپ تزریق خواهد کرد.

رویترز گزارش داده بود که ارزش شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به پایین‌ترین حد خود طی ۸ سال گذشته رسیده به طوری که بیش از ۳ درصد مقابل دلار سقوط کرده است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که قیمت دلار به حدود ۳.۹۲ شکل رسیده است.

هشدار نسبت به فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در نوار غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که این منطقه با یک فاجعه انسانی در سایه تعطیلی شرکت برق به صورت کامل طی ساعات آتی رو به رو است.

بر اساس بیانیه این دفتر، با توقف کامل تولید برق در غزه به دلیل اتمام سوخت لازم، این منطقه به صورت کامل در تاریکی فرو رفته و ارائه خدمات حیاتی که بر پایه استفاده از برق انجام می‌شود مانند خدمات پزشکی مختل خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: اوضاع فاجعه بار در نوار غزه باعث به وجود آمدن بحران انسانی در این منطقه در سایه تداوم حملات رژیم صهیونیستی و تخریب منازل مسکونی با استفاده از صدها تن مواد منفجره خواهد شد. این وحشیانه ترین مجازات دسته جمعی علیه غیرنظامیان بی گناه در طول تاریخ معاصر به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: از جامعه بین الملل و نهادهای امدادرسان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر برای توقف این جنایت ضدبشری و کشتار دسته جمعی وارد عمل شوند. از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدا و مجروحان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه افزایش یافته است.

این وزارتخانه تاکید کرد که تاکنون ۹۵۰ تن از مردم فلسطین در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند. تعداد مجروحان این حملات به بیش از ۵ هزار زخمی رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی علیه شمال نوار غزه

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چندمین روز پیاپی ادامه دارد به طوری که جنگنده‌های ارتش این رژیم ساعتی قبل شمال نوار غزه را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها همچنین یک موضع متعلق به نیروهای مقاومت در مرزهای مشترک میان فلسطین و مصر در رفح را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم از انتقال فلسطینی‌های زخمی شده از جمله کودکان به مراکز درمانی خبر داد.

نسل‌کشی فلسطینی‌ها با بمب‌های حاوی فسفر

نسل کشی فلسطینی‌ها با بمب‌های حاوی فسفر

محمود بصل سخنگوی نهاد دفاع مدنی در غزه در گفتگو با المیادین تاکید کرد: تعداد زیادی از شهدای فلسطینی در شمال نوار غزه وجود دارند اما ما نمی‌توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: اشغالگران صهیونیست مرتکب جنایت نسل کشی شده و در تجاوزات خود علیه غزه از بمب‌های حاوی فسفر استفاده می‌کنند. این نسل کشی از سوی اشغالگران صهیونیست بدون هیچ مداخله‌ای از سوی کشورهای عربی صورت می‌گیرد.

محمود بصل تصریح کرد: متجاوزان اسرائیلی جنایات زیادی مرتکب شده اند که آخرین آنها تخریب کامل محله الرمال بود؛ محله‌ای که تا حدودی یک منطقه امن به شمار می‌رفت.

نسل‌کشی فلسطینی‌ها با بمب‌های حاوی فسفر

هدف قرار دادن خودروهای امداد رسان و مراکز درمانی

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست عمداً نیروهای امدادرسانی و کادر درمان و مراکز پزشکی و همچنین خودروهای امدادی را هدف قرار می‌دهند.

این وزارتخانه تاکید کرد: نیروهای پزشکی در شرایط خطرناک و ناایمن فعالیت کرده و تاکید دارند که وظایف خود را در قبال ملتشان انجام دهند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: از طرف‌های بین المللی می‌خواهیم اقدامات مؤثر برای حمایت از نیروهای پزشکی و مراکز درمانی اتخاد کنند.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که شرکت تولید برق در این منطقه در پی نبود سوخت لازم، طی چند ساعت آینده کاملاً تعطیل می‌شود.

نسل‌کشی فلسطینی‌ها با بمب‌های حاوی فسفر

افزایش آمار نظامیان صهیونیست کشته شده در عملیات طوفان الاقصی

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اسامی ۱۴ نظامی صهیونیست دیگر که در جریان نبرد طوفان الاقصی به هلاکت رسیده اند را منتشر کرد.

با انتشار این اسامی، تعداد نظامیان صهیونیست کشته شده در جریان عملیات نیروهای فلسطینی به ۱۶۹ تن افزایش یافت.

در حال تکمیل

منبع: مـهر