قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر تا حدودی کاهش یافته است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد وضعیت بازار گوشت گفت: خوشبختانه قیمت گوشت در روزهای اخیر حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است. علی‌اصغر ملکی با اشاره به تاثیر عرضه گوشت‌های تنظیم بازار بر کاهش قیمت گوشت افزود: گوشت‌های […]

- گوشت قرمز ارزان شد ؛ از این مغازه ها خرید کنید | جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی و گوساله

قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر تا حدودی کاهش یافته است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد وضعیت بازار گوشت گفت: خوشبختانه قیمت گوشت در روزهای اخیر حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

علی‌اصغر ملکی با اشاره به تاثیر عرضه گوشت‌های تنظیم بازار بر کاهش قیمت گوشت افزود: گوشت‌های تنظیم بازار که در سطح شهر در حال توزیع است و تاثیر زیادی در کنترل بازار گوشت داشته و چون قیمت‌ آنها مناسب است استقبال مردم هم برای خرید این گوشت‌ها خوب است. مغازه های عرضه کننده این گوشت‌ها هم بنرهای فروش آن را نصب می کنند.

این مقام صنفی در مورد قیمت گوشت‌های تنظیم بازار گفت:‌ هر کیلو گوشت گوسفندی تنظیم بازار با قیمت ۲۸۲ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان هم ۴۳۰ هزار تومان به مصرف‌کنندگان فروخته می‌شود.

هر کیلو دام زنده چند؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه با وجود کاهش قیمت‌ها همچنان تقاضا پایین و میزان خرید مردم کم است، گفت: بازار دام زنده همچنان مسکوت و راکد است و هر کیلو دام زنده همچنان حدود ۲۰۰ هزار تومان است و دامداران کمتر از این دام خود را عرضه نمی‌کنند.

ملکی در پاسخ به اینکه آیا قیمت گوشت با کاهش بیشتری همراه خواهد شد؟ گفت: در این باره نمی‌توان چندان پیش‌بینی کرد چون دامدار دام خود را با هزینه بالا نگهداری کرده است و راضی نمی‌شود دام خود را با قیمت پایین عرضه کند البته شاید در این میان برخی دامداران به دلیل مسائل مالی حاضر به عرضه دام خود با قیمت پایین باشند ولی همانطور که گفتم، در حال حاضر همچنان قیمت دام زنده در بازار حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

گوشت ارزان‌تر می‌شود؟

چند روز پیش، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گوشت قرمز در بازار به وفور وجود دارد، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از اواسط آبان ماه ثبات در بازار گوشت برقرار شود و برنامه‌ریزی کرده‌ایم سطح قیمت‌ گوشت قرمز به سطح قیمت‌های سال گذشته بازگردد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در واکنش به این صحبت‌ها گفت: همانطور که اشاره شد، زمانی که گوشت تنظیم به بازار عرضه شد تاثیراتی خوبی گذاشت و توانست بازار را کنترل کند و اگر این گوشت در بازار نبود با توجه به اینکه هوا رو به سردی می‌رود، افزایش قیمت داشتیم اما عرضه گوشت‌های تنظیم بازار باعث شد بازار کنترل شود و قیمت‌ها افزایش پیدا نکند اما آنچه که در حال حاضر با آن مواجه هستیم کاهش تقاضای خرید از سمت مردم است.

قیمت روز گوشت گوسفندی و گوساله

در حال حاضر، در قصابی‌های مرکز شهر تهران هر کیلو شقه گوسفندی ۴۵۹ هزار تومان، ران گوسفندی ۵۱۹ هزار تومان، کف دست گوسفندی ۵۱۹ هزار تومان، راسته با استخوان ۴۶۰ هزار تومان، راسته بدون استخوان ۷۹۰ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوسفندی آبگوشتی ۴۲۰ هزار تومان و هر کیلو مغز ران گوساله هم ۵۱۵ هزار تومان است.

در جدول زیر، قیمت انواع گوشت‌ گرم گوسفندی و گوساله وارداتی تنظیم بازار در میادین میوه و تره‌بار را مشاهده می‌کنید.

نوع محصول

قیمت هر کیلو (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی (مبدا: استرالیا)

۲۷۸.۸۰۰

راسته با استخوان گوسفندی (مبدا: روسیه)

۲۷۷.۸۰۰

سردست با ماهیچه گوسفندی (مبدا: استرالیا)

۲۹۲.۰۰۰

سردست با ماهیچه گوسفندی (مبدا: روسیه)

۲۸۲.۳۰۰

کف دست با ماهیچه گوسفندی (مبدا: استرالیا)

۳۱۹.۰۰۰

کف دست با ماهیچه گوسفندی (مبدا: روسیه)

۳۰۹.۱۰۰

ماهیچه گوسفندی (مبدا: ‌استرالیا)

۳۵۵.۰۰۰

ماهیچه گوسفندی (مبدا: روسیه)

۳۴۴.۵۰۰

راسته بدون استخوان گوساله

۳۹۱.۴۰۰

ران گوساله

۳۷۱.۰۰۰

سردست پاک‌کرده گوساله

۳۶۹.۸۰۰

۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین