حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: اما انچه که از شخصیتهای نزدیک خصوصا شخصیتهایی که در ربع قرن اخیر با این برادر عزیز ارتباط نزدیک داشتند مثل دوست و برادر ارجمندم جناب دکتر نبوی که محضرشون هستیم. از این فارغ التحصیل نهاد دانشگاه تهران و نهاد حوزه که با بهره شایسته از ظرفیت علمی […]

- سخنان امام جمعه تهران در مراسیم یادبود دکتر عبدالصالح جعفری/ انسانی صادق در عقیده و عمل بود؛ این برادر عزیز در دانشگاه تهران مظلوم واقع شد

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: اما انچه که از شخصیتهای نزدیک خصوصا شخصیتهایی که در ربع قرن اخیر با این برادر عزیز ارتباط نزدیک داشتند مثل دوست و برادر ارجمندم جناب دکتر نبوی که محضرشون هستیم. از این فارغ التحصیل نهاد دانشگاه تهران و نهاد حوزه که با بهره شایسته از ظرفیت علمی و استعداد ذاتی بعد از پایان تحصیلات در دانشگاه تهران در حوزه پزشکی در علوم انسانی عمرش را سپری کرد در حوزه فقه فلسفه کلام اخلاق کار متراکم علمی انجام داد به اندازه ای که شخصیتی مثل حضرت ایت الله جوادی املی دامت برکاته از او به عنوان یک دانشمند یاد می کند. این لقب به لحاظ دانش دینی و حوزوی و اسلامی دانش فقهی قرانی و کلامی و فلسفی اوست. لذا می‌توان او را به عنوان یک چهره فرهیخته حوزوی دانشگاهی یاد کرد. با یک ظرفیت قابل قبول از اندوخته های علمی. در کنار این ظرفیت و منزلت علمی منزلت اخلاقی و رفتاری او. جناب اقای دکتر نبوی او را به عنوان یک بنده صالح مراقب و اراسته به عمل صالح مبتنی بر علم یاد می کردند. ما کم داریم چهره هایی که در کنار دانش و علم متعهد به دانش باشند و دوستانی که به او نزدیکند رفتار او را رصد می کنند و مواضع او را از نزدیک مورد مطالعه قرار می دهند او را به عنوان یک بنده صالح خدا یاد کنند.

وی ادامه داد: جناب اقای عبدالصالح یک چنین شخصیتی است، در کنار ظرفیت علمی از التزام عملی کامل به اموزه های دینی و وحیانی برخوردار است در طول حیات کوتاه و پرثمر خویش و بعد در ان نوشته ای که از او به یادگار مانده در بین اعمال صالح تاکید بر صداقت دارد بنده به ذهنم رسید این کلمه مبارکه را محور عرض قرار بدهم. و فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَذَبَ عَلَی اللَّهِ وَ کَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جاءَهُ .. اصلا دین بر پایه صدق و صداقت استوار است. باید در برابر حق تسلیم بود. وَ الَّذِی جاءَ بِالصِّدْقِ وَ صَدَّقَ بِهِ أُولئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ برادران خواهران عزیز جائ بالصدق کلامش رفتارش سخنش مبانی اعتقادیش انطباق کامل با حق دارد. صادق به معنای کامل کلمه انسانی است که چه در بعد اعتقاد و چه در حوزه عمل اتباع با حق و وظیفه و تکلیف قطعی دارد و بر اساس حق حرکت می کند تصمیم می گیرد و بر اساس باورهای علمی خود گام بر می دارد عملش باورهای اعتقادیش را تکمیل می کند.این صادق به معنای واقعی کلمه است. مرحوم مغفور عبدالصالح مراقب بود که اهل صدق باشد و بر این توصیه می کرد و دوستان که با او نزدیک بودند گواه بودند که وا انسان صادقی در عقیده و عمل است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: من میخواهم محضر مادر گرانقدرشان که مطمئنا بیش از همه ما متاثر است و بیش از همه ما فرزند برومند خود را می شناسد خانواده و کسانی که به او نزدیکند شخصیت دینی انسانی اخلاقی و او را از نزدیک تجربه کرده اند. این انسان صادق به لقای خدا رفته است. مهم این است که انسان در دنیا خوب زندگی کند و خوب از دنیا برود مقدار زمان حضور در دنیا ارزش ندارد. کیفیت حضور در دنیا ارزش دارد و او با کیفیت زندگی می کرد و کسانی که پدر بزرگواراو را می شناسند می گویند او اقتدا به پدر بزرگوارش کرده است. عمرکوتاه ولی بسیار پرثمر و پر برکت. این شخصیت به پدر اقتداکرد و راه را اینگونه پیمود. و به گفته برادر ارجمندم جناب حجه الاسلام و المسلمین اقای صادقی معاون محترم قوه قضاییه هم پدر مظلوم واقع شد هم فرزند.پدر در تاسیس سپاه کرمانشاه در ان دوران مظلوم واقع شد اما با بزرگواری ومتانت حرکت کرد و گزارشات و اطلاعاتی که بنده دارم این برادر عزیز در دانشگاه تهران ما مظلوم واقع شده و حتما باید پیگیری شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نمیشود یک جوان صالح شایسته در تراز به دلیل رفتار فرد امثال بنده شخصیتش مورد سوال قرار بگیرد. و این خانواده و جامعه دانشگاهی را متاثر کند. حتما کسانی که در این جهت مقصر بودند و کوتاهی کردند باید مواخذه شوند. شخصیتهایی حتی از بیت رهبری پیگیر این مساله از نهاد و حوزه های دیگر شخصیتهایی که او را می شناختند. امیدوارم روح پرفتوح او را با انبیا و اولیا محشور فرماید و ما را قدر شناس چهر های عالم و صالح قرار دهد. و انشاءالله نهاد دانشگاه و حوزه در مسیر تربیت شخصیتهای عالم و متعهد به علم. قدمهای شایسته و بلندی را بر دارند. بنده لازم می دانم از طرف خانواده محترم و همه دوستان از همه شما بزرگواران اساتید محترم و شما دوستان عزیز برادر ارجمندم جناب اقای دکتر لاریجانی مشاور محترم مقام معظم رهبری ریاست محترم بنیاد شهید و معاون اجرایی محترم رییس جمهور و چهره های دیگری که محضر مبارکشون هستیم و این حضور دقیقا برای بیان ان است که باید قدرشناس خانواده ای بود که خود را در خدمت انقلاب و اسلام وقف کرده اند و دیروز به مقام شهادت رسیدند و امروز در راه شهید به عنوان یک فرزند صالح تا لقای خداوند متعال گام بر داشتند قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید:

مراسم یادبود سیدعبدالصالح جفعری در تهران برگزار شد

حضور چهره‌های متفاوت در مراسم ختم یک استاد دانشگاه

یادی از عبدالصالح جعفری و درنگی در خانه‌نشینی‌هایی که تنها یک خانه‌نشینی ساده نیست

یادبود دکتر عبدالصالح جعفری؛ با صلابت سخن می‌گفت و محقق حوزه کرامت انسانی بود

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین